Zagranica

Carlsberg ogłasza globalny przetarg dla Tuborga

Duński koncern ogłosił globalny przetarg reklamowy dla jednej ze swych flagowych marek, chociaż w tym zakresie z agencją Sid Lee Amsterdam pracuje dopiero od roku.

 

 

Rozesłany do agencji brief wyraźnie wskazuje, że nowa kampania komunikacyjna Tuborga ma być adresowana do młodszej grupy docelowej. Marka Tuborg należy do Carlsberga od 1970 r. i początkowo była pozycjonowana jako brand premium. Jednak w ostatnich latach producent rozpoczął proces repozycjonowania tego brandu, wiążąc komunikację Tuborga z muzyką młodzieżową. Oprócz Sid Lee Amsterdam (ta agencja odpowiada też za markę Kronenbourg 1664) Carlsberg współpracuje globalnie w obecnej chwili z Fold7, JWT, McCann, Saatchi & Saatchi oraz Santo. W zakresie obsługi szacowanego na 100 mln funtów globalnego budżetu mediowego Carlsberg od ub.r. współpracuje z OMD (poza Chinami gdzie budżet powierzono ZenithOptimedia).

 

(campaignlive.co.)