M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wyniki badania płac w branży komunikacji marketingowej 2014

Katarzyna Kacprzak | 18 lipca 2014, 06:00

Dynamika płac w agencjach mediowych była wyższa niż w agencjach reklamowych.

Analizę przeprowadziła firma IDEA! Management Consulting we współpracy z Towers Watson Data Services
Analizę przeprowadziła firma IDEA! Management Consulting we współpracy z Towers Watson Data Services
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło wyniki nowego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w firmach sektora komunikacji marketingowej, organizowanego regularnie od kilkunastu lat. Przede wszystkim wynika z nich, że dynamika płac w agencjach mediowych była wyższa niż w agencjach reklamowych. Powstrzymany został również spadek stawek cennikowych.

W agencjach reklamowych odnotowano przeciętny wzrost wynagrodzeń całkowitych pomiędzy rokiem 2013 i 2014 o 1,8 proc., aczkolwiek nie dotyczy on wszystkich stanowisk. Porównanie dla poszczególnych ról w firmach wskazuje bowiem, iż w agencjach reklamowych przeciętna płaca wzrosła dla 53 proc. stanowisk wycenionych również przed rokiem, spadła dla 40 proc. stanowisk, a dla 7 proc. pozostała bez zmian. W agencjach mediowych przeciętny wzrost wynagrodzeń całkowitych wyniósł pomiędzy rokiem 2013 i 2014 o 2,7 proc. więcej. Również w przypadku tych firm wzrosty nie dotyczą wszystkich stanowisk, lecz 51 proc. spośród badanych, dla 34 proc przeciętna płaca w roku 2014 spadła w porównaniu z rokiem poprzednim, a dla 15 proc. pozostała na tym samym poziomie. Porównywane rok do roku wynagrodzenie całkowite obejmowało stawki zasadnicze oraz premie i nagrody.

Wszystkie wyniki analizy dostępne są na stronie SAR (www.skmsar.org)

 

 

 

Czytaj więcej na temat: