Zagranica

Starcom MediaVest na czele globalnej RECMY

Sieć utrzymała swoją pozycję.

RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) uznała grupę Starcom MediaVest (SMG) liderem rankingu globalnych sieci agencji mediowych w swoim najnowszym raporcie Global Billings Rankings Report za 2013 r. Tę pozycję SMG utrzymuje już od czterech lat.

Opublikowany właśnie przez RECMĘ raport obejmuje zarówno wartość budżetów obsługiwanych przez sieci domów mediowych, jak i przychody z wyspecjalizowanych usług. Raport powstał na podstawie danych z 62 krajów. W 2013 r. wartość budżetów obsługiwanych przez SMG wzrosła o 18,3 proc., a udział SMG w całym globalnym rynku wyniósł 12,5 proc. SMG jest również liderem zestawienia dla 14 największych krajów, w których łączne budżety stanowią 81 proc. całego rynku agencji mediowych. SMG utrzymała pozycje w regionach – pozycję nr 1 w Ameryce Północnej oraz pozycję nr 2 w regionach Azji i Pacyfiku, Środkowego Wschodu i Afryki Północnej oraz Ameryki Łacińskiej.

W 2013 r. sieć SMG łącznie na wszystkich rynkach zdobyła 525 nagród, a najważniejsze z nich to 15 tytułów dla Agencji i Sieci Mediowej Roku w różnych krajach, 24 nagrody na festiwalu w Cannes, 35 nagród na Festiwalu Mediów oraz dwa grand prix Effie. W 2014 r. SMG zdobyła najwyższe laury na festiwalach w Cannes (Media Network of the Year) oraz na Festiwalu Mediów w Rzymie (Network of the Year).