Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał decyzję zakazującą emisji reklamy telewizyjnej marki Ibuprom z portfolio USP Zdrowie. Jak czytamy w uzasadnieniu tej decyzji, zachodziło podejrzenie, że informacja o treści: “nawet rozsadzający ból głowy” może naruszać przepis ustawy o prawie farmaceutycznym, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd […] oraz taka, która zawiera informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL). Tymczasem wyżej wymieniona informacja nie znajduje odzwierciedlenia w treści ChPL: jako wskazania wymieniono tam bowiem leczenie bólu słabego lub umiarkowanego, brak zaś wskazań do stosowania w leczeniu “bólu rozsadzającego”.
Z kolei według GIF informacje o treści “Ibuprom z inhibitorem COX” oraz “koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu”, mogą wprowadzać odbiorcę w błąd, sugerując, że tylko Ibuprom jest lekiem zawierającym wyróżniający go składnik.
Kreację kampanii Ibupromu z wymienionymi elementami realizowała agencja Red8 Advertising. Media dla USP Zdrowie planuje i kupuje Starcom.