Kraj

Reklama Ibupromu zakazana przez GIF

Elementy kampanii są niezgodne z obowiązującym prawem farmaceutycznym - czytamy w uzasadnieniu.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FwARmwCG0ocY%22%7D
Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał decyzję zakazującą emisji reklamy telewizyjnej marki Ibuprom z portfolio USP Zdrowie. Jak czytamy w uzasadnieniu tej decyzji, zachodziło podejrzenie, że informacja o treści: “nawet rozsadzający ból głowy” może naruszać przepis ustawy o prawie farmaceutycznym, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd […] oraz taka, która zawiera informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL). Tymczasem wyżej wymieniona informacja nie znajduje odzwierciedlenia w treści ChPL: jako wskazania wymieniono tam bowiem leczenie bólu słabego lub umiarkowanego, brak zaś wskazań do stosowania w leczeniu “bólu rozsadzającego”.

Z kolei według GIF informacje o treści “Ibuprom z inhibitorem COX” oraz “koncentruje swoją maksymalną moc i uderza we wszystkie punkty bólu”, mogą wprowadzać odbiorcę w błąd, sugerując, że tylko Ibuprom jest lekiem zawierającym wyróżniający go składnik.

Kreację kampanii Ibupromu z wymienionymi elementami realizowała agencja Red8 Advertising. Media dla USP Zdrowie planuje i kupuje Starcom.