Zagranica

Twitter opublikował wyniki za drugi kwartał

Przychody reklamowe wzrosły o 129 proc. do 277 mln dol.

Twitter ogłosił wyniki finansowe za drugi kwartał. Przychody reklamowe wzrosły o 129 proc. do 277 mln dol. Tym samym wyniki przebiły prognozy analityków, mimo że sieć społecznościowa odnotowała stratę w wysokości 145 mln dol. za poprzedni kwartał w porównaniu ze stratą 42 mln dol. za analogiczny okres w roku poprzednim.  

Zwiększenie przychodów Twittera jest związane z podniesieniem cen reklam. Średnia miesięczna liczba aktywnych  użytkowników osiągnęła 271 mln na dzień 30 czerwca, to wzrost o 24 proc. w skali rok do roku.

Twitter podkreśla, że źródłem jego obrotów aktualnie jest mobile. Przez urządzenia mobilne z sieci korzysta 78 proc. użytkowników Twittera – pod tym względem siec odnotowała 29-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Oprócz wpływów reklamowych pozostałe przychody wyniosły ok. 35 mln dol., co oznacza 90-proc. wzrost w skali rok do roku. Zdecydowany wzrost odnotowały przychody międzynarodowe – wyniosły 102 mln dol., co oznacza 168-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym i stanowi 33 proc. przychodów ogółem.

Na trzeci kwartał Twitter przewiduje przychody pomiędzy 330 mln dol. a 340 mln dol.

(Marketing Magazine)