Kraj

Wydatki reklamowe sektora bankowego

Kantar Media publikuje podsumowanie I kwartału 2014 r. Telewizja to wciąż połowa wydatków, mniej na internet, więcej na magazyny.

Jak wynika z raportu Instytutu Badawczego Kantar Media, wydatki polskiego sektora bankowego na reklamę w mediach w I kwartale 2014 r. wyniosły niemal 500 mln zł. W zeszłym roku w tym samym okresie banki przeznaczyły na reklamę ponad 40 mln zł więcej. Co druga złotówka z bankowego budżetu przeznaczana jest na reklamę w telewizji, która wciąż pozostaje dla banków najważniejszym medium. Wysokość wydatków na reklamę w TV sięga obecnie 262 mln zł i jest o 18 mln zł mniejsza w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Sektor bankowy zdecydowanie, bo o prawie 11 mln zł, obciął też budżet reklamowy w gazetach (aktualnie wydatki w tej części rynku medialnego szacowane są na poziomie 18 mln zł). Banki wycofują się też z reklamy internetowej: wydatki na kampanie reklamowe w sieci w I kwartale 2014 r. sięgają ponad 135 mln zł i są o 16 mln mniejsze w porównaniu z zeszłym rokiem. Chętniej natomiast banki pojawiają się z reklamą w magazynach: w tym roku wydały na nią prawie 24 mln zł, czyli prawie 7 mln więcej niż rok temu.