Kraj

Robert Künzel nowym prezesem, a Piotr Mrożek nowym dyrektorem sprzedaży w Aronia SA

Robert Künzel został nowym prezesem, a Piotr Mrożek nowym dyrektorem sprzedaży w firmie Aronia SA zajmującej się produkcją soków, nektarów...

Robert Künzel został nowym prezesem, a Piotr Mrożek nowym dyrektorem sprzedaży w firmie Aronia SA zajmującej się produkcją soków, nektarów i napojów owocowych i warzywnych. Künzel był do tej pory dyrektorem zarządzającym austriackiego oddziału niemieckiego koncernu Eckes-Granini International, który jest właścicielem Aronii, a w grupie Eckes-Granini pracuje od 1999 r. Dotychczasowy prezes Aronii Bogdan Smok obejmie stanowisko dyrektora generalnego w firmie Fructa Napoje SP (zarządzana przez Fructa Germany, a wchodząca w skład niemieckiego koncernu Riha Group), która jest strategicznym partnerem Aronii w zakresie zaopatrzenia i produkcji. Eckes-Granini na członka zarządu Aronii mianował również Piotra Mrożka, powierzając mu funkcję dyrektora ds. sprzedaży (do tej pory odpowiadał on za sprzedaż detaliczną w nowoczesnych kanałach sprzedaży). Główną marką produktów Aronii jest Clippo (za 2003 r. miała ona 2,9 proc. udziałów wartościowych w rynku soków, napojów i nektarów w Polsce, a 2,2 proc. udziałów ilościowych, co dało tej marce 9. miejsce wśród najsilniejszym brandów, bez uwzględnienia private labels – dane Memrb). Producent sprzedaje również soki marchwiowo-owocowe pod marką Clippuś i międzynarodową markę soków owocowych Granini (segment premium). W ubiegłym miesiącu producent wprowadził submarkę napojów Sekrety Lasu Clippo, a ostatnią kampanię reklamową marki Clippo (na outdoorze) przeprowadził w czerwcu br. – przy współpracy z agencją graficzną Firma A z Łodzi i domem mediowym Carat Polska. Eckes-Granini przejął udziały w łęczyckiej Aronii w 1996 r. (MB, MKS)