Kraj

Zyski Grupy Żywiec spadły o połowę

Wolumen sprzedaży wyniósł 5,1 mln hl piwa w porównaniu z 5,3 mln hl w analogicznym okresie ub.r. Rynek urósł ilościowo o 0,7 proc., jednak wartościowo zmalał o 0,5 proc.

W I połowie br. Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju m.in. pod markami Żywiec, Warka, Tatra oraz Specjal, uzyskała 1,54 mld zł przychodów ze sprzedaży, o 8,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Zdecydowanie mocniej obniżyła się natomiast rentowność – zysk z działalności operacyjnej, jaki firma piwowarska wypracowała w pierwszej połowie roku, wyniósł 55,5 mln zł i był ponaddwukrotnie niższy niż rok temu (116,8 mln zł).

Spółka zaksięgowała 27,8 mln zł zysku netto, podczas gdy w ub.r. po tym okresie było to 73,9 mln zł na plusie.

– Warunki rynkowe były trudne podczas pierwszej połowy roku, co przełożyło się na spadek rynku w ujęciu wartościowym w porównaniu z poprzednim rokiem. Grupa Żywiec skupia swoje wysiłki i inwestycje w celu dostosowania własnej organizacji do nowej sytuacji rynkowej – komentuje Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Wolumen sprzedaży piwa Grupy wyniósł 5,1 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,3 mln hl w analogicznym
okresie 2013 r.

Według danych marketera cały rynek piwa w pierwszym półroczu br. nieznacznie wzrósł, biorąc pod uwagę ilość sprzedanego piwa (+0,7 proc.), jednak nastąpił spadek wartości sprzedanego piwa (-0,5 proc.). Według prezesa GŻ spowodowane było to głównie złymi warunkami atmosferycznymi oraz słabszym wzrostem gospodarczym, o którym świadczą wysoki poziom bezrobocia oraz negatywne nastroje konsumentów.

Spółka może się natomiast pochwalić wynikami swojej sztandarowej marki Żywiec, której sprzedaż – licząc ilościowo – wzrosła w I połowie br. o 11 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.