Elizabeth Arden Inc. zanotowała rekordową stratę kwartalną. Producent kosmetyków i wód toaletowych wprowadził na rynek jakiś czas temu marki sygnowane nazwiskami celebrytów, m.in. Justina Biebera i Taylor Swift. Producent poinformował również, że dramatyczny spadek sprzedaży, który zanotował w ostatnim kwartale, wiąże się z wprowadzeniem właśnie tych wariantów zapachowych, które rynek źle przyjął.
Spółka podała, że sprzedaż w ujęciu kwartalnym spadła o 28,4 proc. To najostrzejszy spadek dekady, a firma przewiduje, że przez najbliższe pół roku sprzedaż jeszcze będzie spadać.
Sprzedaż netto spółki Elizabeth Arden spadła do 191 mln dol. w czwartym kwartale w porównaniu z 267,6 mld dol. w analogicznym okresie roku poprzedniego. Strata netto spółki zwiększyła się do 155,9 mln zł. W poniedziałek wartość akcji wynosiła 19,61 dol., to ok. 44 proc. niż na początku br.
(Guardian)