Zagranica

Konserwatyści atakują Bruce'a Springsteena w akcji "Boycott the Boss"

Udział Bruce'a Springsteena (pseudonim artystyczny "Boss") w tournee muzycznym Vote for Change, w którym artyści amerykańscy opowiadają się za nieoddawaniem...

Udział Bruce’a Springsteena (pseudonim artystyczny “Boss”) w tournee muzycznym Vote for Change, w którym artyści amerykańscy opowiadają się za nieoddawaniem głosu na obecnego prezydenta USA George’a Busha, spotkał się z ostrą reakcją partii republikańskiej. Nowojorska konserwatywna kandydatka na senatora Marilyn O’Grady zorganizowała kampanię telewizyjną pod hasłem “Boycott the Boss”, w trakcie której w trwającym 30 sekund spocie reklamowym nawołuje do niekupowania płyt Springsteena. Koncerty w ramach tournee Vote for Change wspierające demokratycznego kandydata na prezydenta USA Johna Kerry’ego zagrają m.in.: R.E.M., The Dixie Chicks, Pearl Jam, Bright Eyes i Bruce Springsteen. O’Grady mówi w spocie o Springsteenie: “Wydaje mu się, że fakt zarobienia milionów na piosenkach i tańcach daje mu prawo mówienia wam, jak głosować. Tak więc oto mój głos: Zbojkotujcie Bossa. Jeśli nie kupujecie jego argumentów politycznych, nie kupujcie też jego muzyki”. Przedstawiciele Springsteena odmówili komentarza na temat reklamówki, jednakże na początku miesiąca muzyk powiedział: “Napisałem te wszystkie piosenki, śpiewałem na scenie o tym wszystkim, o czym śpiewałem przez ostatnie 25 lat, i myślę, że nie mógłbym nie wziąć udziału w obecnych wyborach”. Tournee Vote for Change startuje 1 października br. w Pensylwanii. Później koncerty odbędą się w stanach: Ohio, Wisconsin i Floryda. Ich sponsorem są grupy występujące przeciwko George’owi Bushowi, m.in. MoveOn.org czy America Coming Together. (“BrandRepublic”)