M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Koniec marki Chevrolet w Polsce

Maciej Burlikowski | 4 września 2014, 06:00

Koncern GM wcześniej, niż zapowiadał, zakończył sprzedaż aut tej marki. McCann traci budżet. Czy zyska Opel?

Koncern motoryzacyjny General Motors, a dokładnie należąca do niego spółka Chevrolet Poland, od początku lipca br. nie prowadzi już sprzedaży samochodów marki Chevrolet. Wycofanie aut tej marki z europejskich rynków koncern zapowiedział już pod koniec ub.r., jednak według pierwotnych zapowiedzi ich sprzedaż miała trwać co najmniej do początku 2015 r.
Tymczasem zainteresowani kupnem na stronie internetowej marki Chevrolet przeczytają np. taki komunikat: ”Chcesz kupić nowego Chevroleta Captiva? Niestety jest to już niemożliwe. Nasi dealerzy w Polsce sprzedali już wszystkie egzemplarze tego popularnego rodzinnego SUV-a. Mamy jednak dobrą wiadomość - Opel posiada bogatą ofertę samochodów wysokiej jakości o atrakcyjnej stylistyce i doskonałym wyposażeniu. Opel Antara ma wiele wspaniałych cech i rozwiązań, jakie oferowała Captiva. Zapraszamy też do zapoznania się z całą ofertą Opla, aby znaleźć auto dla siebie”.

Wojciech Osoś, PR manager General Motor Poland, drugiej spółki-córki GM w Polsce, potwierdza, że jedyną marką koncernu na naszym rynku zostanie Opel, a firma Chevrolet Poland kończy działalność.

Oznacza to też definitywne zakończenie wsparcia reklamowego marki Chevrolet na naszym rynku (marka pozostaje na wschodnich rynkach, m.in. w Rosji czy na Ukrainie). Tym samym budżet traci agencja reklamowa McCann Warsaw, która pracowała u nas dla tej marki.

Część biznesu straci także dom mediowy Carat, który obsługuje budżet GM w Polsce. Będzie jednak nadal kupował media dla kampanii reklamowych Opla. Kreacją reklam dla marki Opel zajmuje się agencja Scholz & Friends.

Wojciech Osoś pytany, czy zniknięcie z rynku marki Chevrolet oznacza, że zwiększone zostaną nakłady marketingowo-reklamowe na markę Opel, odpowiada, że ze względu na konkurencyjność rynku GM Poland nie komentuje kwestii swojego budżetu marketingowego.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,