Kraj

OMD prezentuje badanie oglądalności seriali

Internauci za sezon ulubionego serialu byliby skłonni zapłacić nie więcej niż 10-15 zł, czyli mniej, niż za pojedynczy bilet do kina.

Internauci oglądają seriale chętniej w internecie niż w TV. Taki wniosek nasuwa się po analizie badania przeprowadzonego przez dom mediowy OMD. Ponad połowa internautów oglądała przynajmniej jeden serial w internecie (54 proc.), 32 proc. respondentów odpowiedziało, że seriale śledzi tylko w TV, a 14 proc. deklaruje, że w ogóle ich nie ogląda.

Na pytanie, czy kiedykolwiek zdarzyło ci się zapłacić za oglądanie serialu w internecie, 55 proc. respondentów odpowiedziało, że nigdy nie zapłaciło. Kolejnych 15 proc. co prawda nigdy nie płaciło, ale byłoby skłonne uiścić opłatę w zamian za brak reklam. Natomiast 30 proc. internautów biorących udział w badaniu poniosło przynajmniej raz opłatę.

– Internauci coraz chętniej płacą za treści online i warto im to ułatwić, by zatrzymać rozpowszechnianie nielegalnych kopii. Zapewnić i uprościć dostęp do wysokiej jakości treści w wybranym przez nich momencie i na dowolnym urządzeniu. Internauci oglądają głównie za darmo, ponieważ polskie serwisy nie udostępniają atrakcyjnych dla nich seriali odpłatnie – komentuje Kamila Kownacka, dyrektor zarządzająca OMD Digital. – Dostęp do serwisów zagranicznych jest w Polsce utrudniony. Korzystanie z treści np. Netfliksa, znanego z produkcji świetnej jakości seriali, takich jak np. “House of Cards”, wymaga obejścia regionalnej blokady serwisu, co dla szerszej rzeszy internautów jest kłopotliwe i zniechęca do legalnego korzystania z treści – dodaje Kownacka. 

Jeśli już mamy zapłacić, to nie dużo. Wyniki badania pokazują, że internauci za sezon ulubionego serialu (około 10 odcinków) byliby skłonni zapłacić nie więcej niż 10-15 zł, czyli mniej, niż za pojedynczy bilet do kina.

Wśród wymienianych stacji TV, w których widzowie chcieliby zobaczyć swój ulubiony serial, najczęściej wymieniany jest TVN (33 proc. wskazań).

Które seriale oglądamy najchętniej w sieci? Wśród najpopularniejszych pozycji znalazł się serial “Gra o tron” – 30 proc., oraz “Sherlock” – 20 proc. Trzecie miejsce współdzieli “The Walking Dead” z “Breaking Bad” (18 proc. wskazań).