Kraj

ING Bank Śląski przygotowuje kampanię otwartych kont oszczędnościowych

ING Bank Śląski rozpocznie w najbliższych dniach kampanię swoich otwartych kont oszczędnościowych (OKO). Jak twierdzą przedstawiciele banku, produkt ten, cieszący...

ING Bank Śląski rozpocznie w najbliższych dniach kampanię swoich otwartych kont oszczędnościowych (OKO). Jak twierdzą przedstawiciele banku, produkt ten, cieszący się już wcześniej sporą popularnością klientów, uległ ostatnio dodatkowemu uatrakcyjnieniu m.in. poprzez podwyższenie oprocentowania (które jest teraz najwyższe na rynku) i spółka chce wykorzystać ten moment do jego dodatkowej promocji. Za strategię i kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa Euro RSCG Warsaw, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy PanMedia Western. Kampania potrwa do końca października, obejmie telewizję (TVP, TVN, Polsat, TVN Siedem, TVN24 i Discovery), prasę (“Gazeta Wyborcza”, “Super Express”, “Polityka”, “Newsweek”, “Przekrój”, “Tele Tydzień”, “Viva!”), radio (stacje lokalne), internet (największe portale i serwisy o profilu finansowym) i działania w oddziałach banku (ulotki, standy, plakaty w różnych formatach i buttony dla pracowników).

“Otwarte konto oszczędnościowe to produkt z kategorii na polskim rynku wciąż jeszcze mało popularnej, dlatego chcemy wytłumaczyć klientom jego zalety, porównując konta osobiste, lokaty i właśnie to konto, które łączy zalety obu tych produktów, oferując wysokie oprocentowanie i otwarty dostęp do pieniędzy” – mówi Barbara Pasterczyk, zastępca dyrektora departamentu komunikacji marketingowej ING Bank Śląski.

Na layoutach wykorzystywanych w kampanii pokazana będzie prosta pomarańczowa linia prowadząca do Banku Śląskiego. Na tym samym motywie oparty jest spot reklamowy, w którym Marek Kondrat (związany z ING kontraktem reklamowym) idzie po tej linii w kierunku banku i opowiada o zaletach OKO. Motyw ten znajdzie też swoje przełożenie na działania “partyzanckie” – pomarańczowe linie ze strzałkami prowadzącymi do banku zostaną namalowane przed wszystkimi oddziałami Banku Śląskiego w Polsce. Generalnie kampania ma komunikować, że OKO to proste oszczędzanie dla każdego, wysoko oprocentowane i z łatwą obsługą. Celem sprzedażowym kampanii jest zdobycie do końca roku dodatkowych 2 mld zł depozytów na OKO (w tym momencie klienci banku gromadzą na tych kontach ok. 5 mld zł depozytów). Jak zapowiada Barbara Pasterczyk, mimo że kampania mediowa potrwa dwa miesiące, to lokalne działania promocyjne prowadzone będą aż do końca roku w oddziałach banku, ale i w miejscach gdzie bank spodziewa się znaleźć swoich potencjalnych klientów (np. w supermarketach czy lokalnych eventach). Planowany jest także mailing do klientów banku. ING Bank Śląski odnotował w pierwszej połowie br. wynik netto w wysokości 144 mln zł wobec 9,7 mln zł rok wcześniej. (MG)