Kraj

Microsoft i Nokia mimo fuzji na razie osobno

Nie ma jeszcze planów integracji struktur marketingowych obu firm. Oba podmioty obsługuje już jednak jeden dom mediowy - Carat.

Chociaż Microsoft właściwie sfinalizował już formalnie przejęcie firmy Nokia, to na razie nie ma konkretnych planów połączenia biur czy struktur marketingowych obu firm w Polsce. Według naszych nieoficjalnych informacji faktyczna fuzja na poziomie operacyjnym raczej nie zdarzy się do końca tego roku finansowego Microsoft, czyli czerwca 2015. Firmy jednak już teraz koordynują swoje działania marketingowe.

Od lipca oba budżety mediowe – Microsoftu i Nokii – są obsługiwane przez jeden dom mediowy – Carat, są to jednak budżety osobne. Jeżeli chodzi o obsługę kreatywną, to Nokia w naszym regionie współpracuje przede wszystkim z agencją Young & Rubicam, a Microsoft z agencją McCann.

Blogi technologiczne doniosły niedawno, że Microsoft jeszcze w tym roku zrezygnuje z brandingu Nokia na smartfonach Lumia, a Windows Phone zostanie zastąpiony po prostu nazwą Windows, ale firma tego oficjalnie nie skomentowała.

W Polsce Microsoft, który jest przede wszystkim firmą programistyczną i usługową, sprzedaje i wspiera marketingowo sprzęt, m.in. konsole Xbox i akcesoria, np. klawiatury. Na innych rynkach są to także tablety Surface.

współpraca JD