Kraj

Virgin Mobile dostało zastrzyk gotówki - prawie 170 mln zł

Pieniądze mają być przeznaczone na rozwój biznesu w Polsce i uruchomienie działalności w Turcji.

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz fundusze CEE Mobile Capital LLC, Delta Partners Capital Limited oraz International Financial Corporation (IFC, należący do grupy World Bank Group) zainwestują 40 mln euro (ok. 168 mln zł), każdy po 10 mln euro, w rozwój rynkowy wirtualnego operatora komórkowego Virgin Mobile Central and Eastern Europe (VMCEE). Pieniądze mają być przeznaczone głównie na rozwój Virgin Mobile w Polsce oraz na uruchomienie działalności w Turcji.

Virgin Mobile ruszył jako wirtualny operator komórkowy w Polsce w sierpniu 2012 r. Miał ambicję pozyskać minimum 1 mln klientów w ciągu trzech lat. Obecnie obsługuje ok. 80 tys. użytkowników.

Od końca sierpnia br. nowym prezesem Virgin Mobile Polska jest Mario Cvitkovic. W niedawnym wywiadzie dla ”Dziennika Gazety Prawnej” zapowiedział ”nowy start” firmy w Polsce i walkę o pozyskanie minimum 1 mln klientów w ciągu dwóch lat.

Kampania launchowa Virgin Mobile Polska, przygotowana przez agencję reklamową Work-Room we współpracy z Przemysławem Bogdanowiczem i dom mediowy Mindshare, była intensywna. W 2012 r. operator wydał na reklamy 28,4 mln zł, podczas gdy w kolejnym roku jego nakłady reklamowe zmalały do 10,7 mln zł (wydatki cennikowe).