Wyniki finansowe niemieckiej sieci za rok obliczeniowy zakończony 31 grudnia 2013 r. wyglądają imponująco – przychody wzrosły o 35 proc. do pułapu 5,2 mld funtów, natomiast zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 65 proc. i wyniósł 260,9 mln funtów.
Przedstawiciele Aldi deklarują, że w ub.r. średnia wielkość tzw. koszyka zakupowego wynosiła 17 produktów, co zapewniło tej sieci w Wlk. Brytanii pozycję wicelidera – za Asdą, gdzie ww. wielkość to 18 produktów.
Według deklaracji szefów Aldi tak doskonałe rezultaty wynikają przede wszystkim z nieustannego dążenia do maksymalnego obniżenia ceny końcowej, co znajduje uznanie w oczach coraz bardziej lojalnych klientów. Kolejnym istotnym czynnikiem sprzyjającym zadowoleniu konsumentów jest oferowanie przez Aldi świeżych produktów lokalnych o najkrótszej drodze transportu. Jak deklarują szefowie tego dyskontu, ponad połowa oferowanych produktów pochodzi z brytyjskich upraw bądź hodowli, natomiast jeśli chodzi o pieczywo i mięso, to pochodzi ono w 100 proc. od lokalnych farmerów i piekarzy.
(Marketing)