Mondelez International powołał na nowo utworzone stanowisko szefa spółki na Europę Północną Mary Barnard, byłą senior v-ce prezes PepsiCo Int., pełniącą tam równocześnie funkcję general manager global w Pepsi-Lipton Partnership.
Ruch jest odczytywany jako dowód na kładzenie nacisku Mondeleza na wzmacnianie marki w konkretnych regionach.
Barnard będzie łączyła swoje obowiązki na terenach Skandynawii z dodatkowym nadzorem Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dyrektor sprzedaży w Wielkiej Brytanii Phil Greenhalgh będzie teraz bezpośrednio raportował do Barnard.
Nowa szefowa ma kontrolować szczególnie marki takie jak Cadbury i Belvita i dbać o ich rynkowe wzmocnienie, aby zrównoważyć osłabienie na rynku chińskim.
Przed pracą w PepsiCo Int. Barnard była dyrektorem marketingu w spółce produkującej chipsy Walkers, a także dyrektorem handlowym Tesco.
(Marketing Week)