Kraj

Polacy chodzą po wino do Lidla

Sieć dyskontów stawia w swojej ofercie na wina francuskie.

Jak poinformowało biuro prasowe sieci dyskontów Lidl, co czwarty pełnoletni Polak pytany o nazwy sklepów, w których kupuje wino, mówi “Lidl”. Wskazują na to wyniki badań przeprowadzonych we wrześniu br. przez Millward Brown na zlecenie Lidl Polska. Te wyniki mają plasować sieć na podium wśród sklepów, w których zakupy winne robimy najczęściej. W swojej nowej, jesiennej ofercie Lidl ponownie stawia na wina francuskie, bo wina z tego kraju ex aequo z Hiszpanią uznawane są przez Polaków za najlepsze.
Z tegorocznych badań ma wynikać, że 72 proc. Polaków deklaruje picie alkoholu przynajmniej od czasu do czasu. Na liście najpopularniejszych trunków niezmiennie znajduje się piwo (59 proc. odpowiedzi), wódka (48 proc. odpowiedzi) oraz wino (40 proc. odpowiedzi), przy czym i wino,
 i wódka są rodzajem alkoholu mającym tyle samo zdeklarowanych fanów – po 12 proc.
Statystyczny Polak najczęściej pije wino czerwone półsłodkie w cenie do 30 zł za butelkę. Pija je jako samodzielny alkohol, poza posiłkami (61 proc.), w dodatku napełniając kieliszki okazjonalnie, bo jedynie kilka razy w ciągu roku (35 proc.).
Jednak 15 proc. pijących wino w Polsce sięga po nie regularnie – przynajmniej raz w tygodniu,
 a aż 56 proc. deklaruje picie wina przynajmniej raz w miesiącu.

Firma International Wine & Spirit Research prognozuje, że w 2016 r. konsumpcja wina 
w Polsce przekroczy 107 mln litrów, aby w 2017 r., według prognoz Euromonitor International, przekroczyć 140 mln litrów.

Wraz z początkiem października na półki sklepów sieci Lidl w Polsce trafi nowa oferta wysokojakościowych win francuskich. Będą to 43 wina w cenach od 14,99 do 149 zł za butelkę, pochodzące z Alzacji, Doliny Rodanu, Doliny Loary, Burgundii oraz najliczniej reprezentowanego Bordeaux.
Z badań dot. konsumpcji wina przeprowadzonych we wrześniu br. na zlecenie Lidl Polska przez Millward Brown wynika, że 73 proc. konsumentów wybiera wina w cenie nieprzekraczającej 30 zł za butelkę (23 proc. wybiera wina w przedziale do 20 zł za butelkę, a 50 proc. w przedziale 20-30 zł za butelkę). W konsekwencji wśród 43 nowych etykiet, które już niebawem będzie można zobaczyć na półkach Lidla, 
aż 27 win można kupić za mniej niż 30 zł.