Research Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA) opublikowała zweryfikowany raport “Overall Activity Rankings 2013″. Według niego zmieniła się pozycja domów mediowych ZenithOptimedia, Media Direction OMD i Mindshare. Z poprawionego zestawienia wynika, że na czwartej pozycji znalazł się ZOG, następnie Media Direction OMD i dopiero na szóstej pozycji Mindshare. W pierwszej wersji raportu, o której pisaliśmy 21 lipca br., Mindshare znajdował się na miejscu czwartym. Weryfikacja raportu wynika z ponownego przeliczenia wskaźnika overall activity dla domu mediowego Mindshare w 2012 r. i jego odpowiedniego skorygowania również za 2013 r. [overall activity – obejmuje obok obrotów agencji (billings), także ocenę agencji w trzech innych kategoriach: usługi z zakresu digital; usługi zdywersyfikowane (branded content, eventy, sponsoring, ekonometrię, badania ad hoc itd.); koordynacja projektów międzynarodowych].
Czołówka rankingu RECMA pozostaje bez zmian – pierwsza trójka to MEC, MediaCom i Starcom.