Kraj

RECMA publikuje nowy ranking domów mediowych

Według nowego zestawienia ZOG powrócił na czwartą pozycję. Mindshare spadł na szóstą.

Research Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA) opublikowała zweryfikowany raport “Overall Activity Rankings 2013″. Według niego zmieniła się pozycja domów mediowych ZenithOptimedia, Media Direction OMD i Mindshare. Z poprawionego zestawienia wynika, że na czwartej pozycji znalazł się ZOG, następnie Media Direction OMD i dopiero na szóstej pozycji Mindshare. W pierwszej wersji raportu, o której pisaliśmy 21 lipca br., Mindshare znajdował się na miejscu czwartym. Weryfikacja raportu wynika z ponownego przeliczenia wskaźnika overall activity dla domu mediowego Mindshare w 2012 r. i jego odpowiedniego skorygowania również za 2013 r. [overall activity – obejmuje obok obrotów agencji (billings), także ocenę agencji w trzech innych kategoriach: usługi z zakresu digital; usługi zdywersyfikowane (branded content, eventy, sponsoring, ekonometrię, badania ad hoc itd.);  koordynacja projektów międzynarodowych].

Czołówka rankingu RECMA pozostaje bez zmian – pierwsza trójka to MEC, MediaCom i Starcom.