M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stars, Media Strategy i Accenture w czołówce audytorów

Joanna Dziwisińska | 13 października 2014, 06:00

Ponad 60 proc. marketerów współpracuje z audytorami mediowymi.

Co najmniej 35 proc. klientów reklamowych nie ma aktualnie audytora mediowego, a ok. 64 proc. rynku jest audytowane, wynika z analizy firmy Stars. Na audytowanym rynku według raportu największą liczbę obsługiwanych klientów ma Stars, którego udziały wynoszą 36 proc. Drugie miejsce zajmuje Media Strategy z 22 proc., a kolejne miejsca Accenture z 17 proc. i IAM z 16 proc. Pozostałe podmioty to przede wszystkim firmy zagraniczne nieposiadające biur w Polsce i przygotowujące raporty poza Polską. Ich indywidualne udziały nie przekraczają 1-3 proc. W przypadku 4 proc. klientów nie udało się zidentyfikować tego, czy współpracują z audytorem.

Analiza Stars została oparta na próbie 100 największych klientów telewizyjnych (wydatki z okresu styczeń-wrzesień 2014 na podstawie Nielsen Audience Measurement). Udziały policzono na podstawie liczby obsługiwanych klientów (obsługa w znaczeniu stałej współpracy lub przeprowadzanych projektów w maks. ostatnich 18 miesiącach). Do audytorów nie zaliczono niezależnych doradców, którzy nie mają statusu audytora. 

Czytaj więcej na temat: , , , ,