Futurystyczna kapsuła, wykorzystanie technologii 3D i rozszerzona
rzeczywistość to elementy nowej kampanii zagranicznej Miasta Poznania.
Wystawa “Innovation Teleport” będzie promowała potencjał Poznania przez pryzmat nowych technologii, kultury, biznesu i designu na największych branżowych wydarzeniach w Europie, m.in. w Paryżu, Berlinie czy Londynie.
W ubiegłym roku Miasto Poznań zrealizowało dwie zagraniczne kampanie promocyjne – w Irlandii i w Niemczech. Obie zachęcały turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski i zaplanowania podróży za pomocą nowo uruchomionej strony internetowej www.poznan.travel. W tym roku działania promocyjne skierowane są do profesjonalistów z branży nowych technologii, designu, inwestorów, środowiska start-upowego i studentów. Wystawa “Innovation Teleport” to efekt współpracy Miasta Poznania ze Starym Browarem i nawiązanie do przewodniego tematu 8. edycji Art & Fashion Forum, które w tym roku łączyło świat mody i nowych technologii.
Koncepcja projektu opiera się na wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii – skanowania 3D oraz rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality), a sama nazwa nawiązuje do futurystycznej techniki teleportacji. Głównym elementem wystawy “Innovation Teleport” jest interaktywna kapsuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzona została interaktywna mapa Poznania.
Koncepcję projektu “Innovation Teleport” opracowało i wdrożyło Bridge Design & Technology Research Bureau, a współrealizowało przy wsparciu studia Super Super.