Zagranica

Yahoo!: spadek przychodów z reklam w III kw.

Przychody Yahoo! z reklam w trzecim kwartale br. spadły o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., mimo że firma sprzedała o 24 proc. więcej powierzchni.

 

Zysk Yahoo! wyniósł 6,8 mld dol., jednak zdecydowana większość tej kwoty pochodzi ze sprzedaży części akcji spółki Alibaba – 6,3 mld dol. (o debiucie Alibaby na nowojorskiej giełdzie pisaliśmy w MMP24 16 września). Po wyłączeniu z zysków z tej transakcji amerykańska spółka zarobiła 543 mln dol.

Yahoo! poinformowało, że przychody z reklam spadły o 5 proc., mimo że spółka sprzedała o 24 proc. powierzchni reklamowej więcej niż w tym samym kwartale ub.r. Związane jest to ze spadkiem cen reklam o blisko jedną czwartą.

 

Firma poinformowała, że przychody z produktów mobilnych wyniosły w trzecim kwartale ok. 200 mln dol. Firma prognozuje, że na tej działalności zarobi 1,2 mld dol. do końca br.

(za “Rzeczpospolita”)