Kraj

Po trzech kwartałach TVP 60 mln zł na plusie

Publiczny nadawca zawdzięcza to przesunięciu na br. abonamentu RTV z ub.r., ale także wzrostowi przychodów reklamowych i sponsorskich.

Po dziewięciu miesiącach 2014 r. Telewizja Polska zanotowała 60,9 mln zł zysku brutto. To wynik o 58,5 mln zł lepszy od zeszłorocznego w analogicznym okresie, kiedy zysk wyniósł 2,3 mln zł. Publiczny nadawca zawdzięcza to przede wszystkim decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) o przesunięciu na styczeń 2014 r. abonamentu dotyczącego 2013 r. w kwocie 38,7 mln zł. TVP wskazuje jednak, że na poprawę wyniku wpływ miał także wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich oraz ograniczenie kosztów.

Przychody TVP z reklamy i sponsoringu za styczeń-wrzesień 2014 r. były wyższe od planu za ten okres i większe w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu wpływ miały przede wszystkim: poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej i optymalizacja polityki handlowej.

Przychody abonamentowe w okresie dziewięciu miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku wzrosły o 108,4 mln zł.

Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń-wrzesień br. wyniosły 1 mld 19,6 mln zł i były w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. niższe o 13 mln zł.