M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kanały Disneya bez reklam tzw. niezdrowej żywności

Katarzyna Woźniak | 30 października 2014, 06:00

Siedmiu największych nadawców programów telewizyjnych podpisało porozumienie, które ma chronić dzieci przed promocją niezdrowej żywności.

Siedmiu największych nadawców programów telewizyjnych podpisało porozumienie, w którym zobowiązało się, że audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy tzw. niezdrowej żywności. Deklaracja nadawców ma na celu zapewnienie ochrony małoletnich wynikające z art. 16b ust. 3a i 3b ustawy o radiofonii i telewizji. Porozumienie zacznie obowiązywać 1 stycznia 2015 r.

Obok The Walt Disney Company Polska, właściciela stacji telewizyjnych Disney Channel, Disney XD oraz Disney Junior, umowę podpisali: ITI Neovision, Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN oraz VIMN Poland.

Nadawcy zobowiązali się, że od 1 stycznia 2015 r. audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat nie będą towarzyszyły reklamy artykułów spożywczych i napojów, które nie spełniają "Kryteriów żywieniowych" zawartych w dokumencie opracowanym na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności zaakceptowanym przez Ministerstwo Zdrowia, który stanowi załącznik do "Porozumienia nadawców". 

W załączniku tym wskazano też m.in. kategorie produktów, które nie zostały ujęte w "Kryteriach żywieniowych", gdyż ich reklama przy audycjach dla dzieci nie będzie dozwolona. Należą do nich cukier i produkty na bazie cukru obejmujące: czekoladę i wyroby czekoladowe, dżem lub marmoladę, nieczekoladowe słodycze i inne produkty cukrowe, napoje bezalkoholowe oraz chipsy ziemniaczane i przekąski na bazie ziemniaków, a także produkty z ciasta. W podpisanym porozumieniu nadawcy zobowiązali się, że audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy tych produktów.

Nadawcy już od początku grudnia tego roku będą wymagać od reklamodawców złożenia pisemnego oświadczenia o zgodności reklamowanego produktu lub wskazania sponsorskiego z "Kryteriami żywieniowymi".

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,