Zagranica

BBC Worldwide wykorzystuje funkcję rozpoznawania twarzy

Nowoczesna technologia ma pomagać monitorować reakcje ludzi na nowe programy i trailery, a w konsekwencji wynik badania ma pomóc stworzyć rewolucyjny telewizor.

BBC Worldwide wdraża technologię face-tracingu, która ma monitorować wyraz twarzy oglądającego program. Ma to pomóc stacji w ocenie, które trailery są dla odbiorców atrakcyjne, a które nudne. Jednym z celów długofalowych jest zdobycie danych do stworzenia rewolucyjnego telewizora, który będzie dostępny w różnych krajach i będzie zbierał informacje dotyczące ludzkich reakcji na programy.

BBC Worldwide współpracuje z firmą technologiczną CrowdEmotion, jednym z sześciu start-upów z BBC Worldwide Labs. Program już prowadzi działania w Wielkiej Brytanii. Australii i Rosji. W 2015 r. ma w planach stworzenie globalnego badania.
Wyniki maja pozwolić stacji w promocji swoich hitów jak “The Walking Dead” czy “Breaking Bad”.

Decydenci BBC podkreślają, że rewolucyjna technologia pomoże nie tylko w programowaniu atrakcyjnych ramówek, ale również pozwoli użytkownikom wybierać w programach tylko to, co dla nich najbardziej atrakcyjne.

(Marketing Magazine)