M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TVP i National Geographic wyprodukują nowe odcinki "Sensacji XX wieku" Bogusława Wołoszańskiego

Maciej Burlikowski | 7 listopada 2014, 06:00

Premiera w TVP1 i NG wiosną, a kontynuacja - jesienią.

Telewizja Polska i National Geographic Channel wspólnie wyprodukują 10 odcinków nowej serii autorskiego cyklu Bogusława Wołoszańskiego pt. ”Sensacje XX wieku”. Umowę o tej współpracy TVP podpisała z Fox International Channels, właścicielem kanału National Geographic.

Zdjęcia rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu na Dolnym Śląsku, w okolicach Wałbrzycha. Pierwsze odcinki widzowie będą mogli zobaczyć na antenie National Geographic Channel i w TVP1 wiosną, a kolejne jesienią 2015 r.

”Sensacje XX wieku” zadebiutowały w Telewizji Polskiej we wrześniu 1983 r. i emitowano je przez 22 lata - do 2005 r.  
Doświadczenia z realizacji "Sensacji XX wieku” pozwoliły twórcy cyklu wyprodukować 13-odcinkowy serial dla TVP1 "Tajemnica twierdzy szyfrów” z udziałem znanych aktorów, m.in.: Pawła Małaszyńskiego, Jana Frycza, Karoliny Gruszki czy Borysa Szyca. Jego budżet wynosił 800 tys. zł na odcinek. Serial został zakupiony przez zagraniczne telewizje (m.in. szwedzką, węgierską, słowacką, japońską).

Widowiska ”Sensacji XX wieku”, powtórnie emitowane w TVP Historia oraz zakupione przez National Geographic Channel, zyskały rekordową oglądalność, co przyczyniło się do podjęcia przez Telewizję Polską i National Geographic decyzji o wspólnej produkcji 10 nowych odcinków programu.

- Cieszy nas, że TVP cenią tacy partnerzy jak National Geographic Channel - mówi Juliusz Braun, prezes TVP. - Jestem przekonany, że to także ważne dla naszych widzów, którzy cenią i lubią znakomity program Bogusława Wołoszańskiego.

Od 2012 r. do br. Wołoszański zrealizował trzy sezony 12-odcinkowych programów dla Polsat Play - ”Skarby Trzeciej Rzeszy”, a od wiosny br. także w Polsat Play prowadzi ”Tajna historia XX wieku”.

Przypomnijmy, że Wołoszański jest twarzą prowadzonej od ubiegłego miesiąca kampanii rebrandingowej Liberty Ubezpieczenia (zmieniła nazwę z Liberty Direct) autorstwa Grey Group. 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,