Kraj

Media Express wprowadza nową organizację pracy w dziale reklamy

Biuro Reklamy i Ogłoszeń (BRiO) Media Express, wydawcy "Super Expressu" i "Super Linii", uprościło strukturę organizacyjną, zmieniło przydział obowiązków, wdrożyło...

Biuro Reklamy i Ogłoszeń (BRiO) Media Express, wydawcy “Super Expressu” i “Super Linii”, uprościło strukturę organizacyjną, zmieniło przydział obowiązków, wdrożyło do codziennej pracy system CRM podnoszący jakość kontaktów z klientami. “Postawiliśmy sobie cele zewnętrzne i wewnętrzne – powiedział Rafał Wiśniewski, dyrektor BRiO Media Express. – Chcemy, aby nasi klienci, zarówno agencyjni, jak i bezpośredni byli coraz profesjonalniej obsługiwani, aby widzieli w nas prawdziwych doradców. Z wewnętrznego punktu widzenia natomiast podnosimy efektywność pracy i oferujemy lepsze, ciekawsze miejsca pracy”. W BRiO Media Express powstało nowe stanowisko managera sprzedaży. Objęło je dziewięciu specjalistów. W obszarze ich kompetencji są: obsługa własnych grup klientów, obsługa określonych agencji, obsługa wybranych produktów Media Express, np. tematycznych dodatków “Super Expressu”. Rolą konsultantów jest aktywizowanie do współpracy z Media Express klientów z różnych powodów nieaktywnych. “Możemy ich aktywizować, oferując np. nasz określony produkt. Zmierzamy więc, by odejść od sprzedaży powierzchni reklamowej, a zająć się sprzedażą produktu rozumianego jako np. zasięg czy wybór właściwego miejsca w tytule” – powiedział Rafał Wiśniewski. Jego zdaniem nowa struktura powoduje integrację zespołu, podnosi jego motywację i identyfikację z oferowanym produktem. Inspiracji do zmian dostarczały Rafałowi Wiśniewskiemu obserwacje modelu funkcjonowania działów reklamy w dwóch wydawnictwach w Polsce i jednego w Szwecji. Głównymi menedżerami w BRiO Media Express są: Joanna Włodarczyk, dyrektor sprzedaży, odpowiedzialna za całość sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej, Izabela Sarnecka, dyrektor ds. klientów strategicznych, Ewa Halbryt, kierownik sprzedaży bezpośredniej. Rafał Wiśniewski postanowił też stworzyć większą niezależność oddziałom terenowym “Super Expressu”, czego dowodem jest zmiana w sposobie funkcjonowania oddziałów na południu Polski. Dyrektorem oddziału Południe obejmującego: Katowice, Wrocław, Kraków, została Dorota Badocha, dotychczas szef reklamy w Katowicach. (KP)