Kraj

Black z kolejnym poszerzeniem porfolio

Tym razem marka stawia na witaminy i funkcjonalność.

Black z kolejnym poszerzeniem porfolio
Firma FoodCare, producent napoju Black Energy Drink, wprowadza na rynek wody funkcjonalne Black Water jako nowość w portfolio marki. Równolegle Black poszerza linię Black Vitamin Energy o nowe warianty smakowe.

Jak zapewnia producent, powołując się na dane Nielsena, wartość rynku energetyków w ub.r. wzrosła o 77 mln zł i wyniosła niemal 865 mln zł. Motorem napędowym tego rynku zdaniem producenta jest marka Black, która we wrześniu zwiększyła udziały wartościowe i zmniejszyła dystans do bezpośredniego zagranicznego konkurenta do 0,7 pkt proc. Według prognoz FoodCare rynek napojów energetycznych przekroczy wartość 1 mld zł już w 2017 r.
Black chce zmienić oblicze polskiego rynku napojów, rozszerzając portfolio Black o segment wód funkcjonalnych Black Water. Napój ma być połączeniem wody smakowej, napoju witaminowego i energetycznego. Dostępny jest w dwóch wariantach smakowych – Magnez+B6 oraz Power-C, które mają skutecznie gasić pragnienie i dostarczać witamin.
Kolejna decyzja produktowa spółki dotyczy rozszerzenia segmentu Black Vitamin Energy o Black Power-C oraz Black Magnez+B6 – Zero.
Firma prognozuje, że inwestycje w kategorię energetyków w perspektywie trzech lat przyniosą jej przychody z tego segmentu na poziomie 300 mln zł rocznie. Rynek napojów energetycznych w Polsce w okresie październik 2013 r. – wrzesień 2014. zanotował dynamiczny wzrost zarówno w ujęciu wartościowym (9,7 proc.), wolumenowym (8,1 proc.), jak 
i ilościowym w sztukach (14,5 proc.) (źródło: FoodCare za Nielsenem, Rynek napojów energetycznych w ujęciu wartościowym, wolumenowym i ilościowym 
w sztukach, Total Polska, październik 2013 – wrzesień 2014, kategoria Energetyki).
Obecnie wartość całej kategorii wynosi niemal 865 mln zł, 
co stanowi wynik o 77 mln zł lepszy niż w analogicznym okresie przed rokiem (źródło: FoodCare za Nielsen, Rynek napojów energetycznych w ujęciu wartościowym, Total Polska, październik 2013 
- wrzesień 2014, kategoria Energetyki).
Brandem mającym największy wpływ na tak dynamiczny rozwój rynku miał być Black Energy Drink. W omawianym okresie wartość sprzedaży marki wzrosła o niespełna 45 mln zł, co stanowiło niemal 60 proc. (59 proc.) całkowitego wzrostu segmentu (źródło: FoodCare za Nielsenem, Wpływ na rozwój kategorii w ujęciu wartościowym, Total Polska, październik 2013 – wrzesień 2014, kategoria Energetyki).
Inwestując intensywnie na polskim rynku energetyków, FoodCare prowadzi aktywną ekspansję zagraniczną. W tym roku eksport ma stanowić 15 proc. 
z ok. 150 mln zł sprzedaży produktów Black. Na najbliższe tygodnie FoodCare zaplanował trzy wielkie imprezy – w Chinach, USA i w Rosji, które mają uświetnić wejście marki Black na wymienione rynki.