M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Jacek Klukowski odpowiada za marketing Polskiego Standardu Płatności pod marką Blik

Maciej Burlikowski | 13 listopada 2014, 06:00

Wcześniej przez kilkanaście lat był związany marketingowo z branżą dilerów samochodowych.

Jacek Klukowski pełni obowiązki dyrektora marketingu i PR w spółce Polski Standard Płatności Sp. z o.o., która zajmuje się wdrożeniem rodzimego standardu płatności mobilnych i ich promocją pod marką Blik.

Klukowski przez 11 lat był dyrektorem marketingu Grupy PGD (Polska Grupa Dealerów - największa rodzima grupa dilerska grupująca kilkanaście salonów samochodowych w ośmiu miastach), odpowiadał m.in. za marketingowe wprowadzenie marki aut Infiniti na polski rynek, z branżą dilerską związany od 2001 r., w latach 90. dziennikarz radiowy i prasowy. Absolwent Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Warszawskiego.


Spółkę PSP powołało sześć banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank pod egidą największego z nich, czyli PKO BP. Dołączyły do nich kolejne cztery: Eurobank, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole oraz Idea Bank. W projekt zaangażowały się także m.in. Krajowa Izba Rozliczeniowa, Dotpay i PayTel. Rolą PSP jest wdrożenie i upowszechnienie wspólnego standardu mobilnych płatności, który będzie promowany pod marką Blik. PKO BP, który udostępnił system, na bazie którego powstaje to rozwiązanie, posługuje się marką IKO. Niedawno informował, że liczba osób, które aktywowały aplikację IKO na swoich telefonach, przekroczyła już 200 tys., a od momentu uruchomienia systemu w marcu ub.r. wykonali oni za pomocą telefonów z IKO 1,2 mln operacji na łączną kwotę ponad 360 mln zł. Prezesem spółki PSP jest Adam Malicki.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,