M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TVP1 i Polsat najpopularniejsze wśród widzów naziemnych

Piotr Machul | 20 listopada 2014, 06:00

Główne stacje TVP tracą najwięcej. Udział tegorocznych debiutantów uplasował się w przedziale 0,7-1,3 proc.

TVP1 i Polsat mają zbliżony ponad 15-proc. udział w czasie oglądania telewizji przez widzów z gospodarstw bez dostępu do płatnej telewizji (dane Nielsen, od 1 stycznia do 19 listopada br., grupa 4+, widzowie z gospodarstw korzystających z naziemnej TV cyfrowej, dane NAM). Ponad 11-proc. udział uzyskują TVP2 i TVN. W porównaniu z takim samym okresem 2013 r. aż 17-proc. spadki udziału odnotowały główne stacje TVP - jeszcze rok temu udział

TVP1 wynosił 18,5 proc., a udział TVP2 - blisko 14 proc. (wśród widzów bezpłatnej telewizji). Spośród kanałów top 4 najmniej - 7 proc. - stracił TVN.
Spadki w porównaniu z ub.r. odnotowały także TV4, TV Puls, TVN7 i Eska TV.
Stacje, które w tym roku debiutowały na multipleksach - Stopklatka TV  i TVP ABC - mają odpowiednio blisko 1,3-proc. oraz 1,2-proc. udział w czasie oglądania widzów naziemnych, a Fokus TV 0,7-proc.
Sytuacja może zmienić się po starcie kolejnego multipleksu. KRRiT nie ujawnia jeszcze szczegółów na temat konkursu na MUX8. Niewykluczone, że w konkursie wezmą udział Discovery, Cyfrowy Polsat, ITI i Agora, czyli podmioty, które wcześniej zadeklarowały zainteresowanie obecnością na kolejnym multipleksie. Konkurs może zostać przeprowadzony w I poł. 2015 r.
W tegorocznym badaniu domu mediowego MEC sprawdzono oczekiwania polskich widzów wobec naziemnej telewizji cyfrowej. Na szczycie rankingu programów, których najbardziej brakuje odbiorcom bezpłatnej telewizji na multipleksach, znalazły się filmy, seriale i dokumenty. Badani w "Projekcie Cyfrowizja” wskazali też konkretne kanały, których najbardziej brakuje im na multipleksach. W tej kategorii konkurencję zdecydowanie wyprzedza Discovery (ponad 52 proc. widzów bezpłatnej TV jest zainteresowanych na multipleksie właśnie tą stacją), a za nim plasują się National Geographic (ponad 34 proc.) i TVN24 (ponad 25 proc.).  


Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,