M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W ciągu roku przychody Playa wzrosły o 25 proc., a baza klientów - o blisko 1,5 mln

Maciej Burlikowski | 21 listopada 2014, 06:00

Ze sprzedaży usług Play generuje już ponad miliard złotych kwartalnie. EBITDA telekomunikacyjnej spółki po trzech kwartałach wynosi 782 mln zł.

Na koniec września 2014 r. P4, operator sieci komórkowej Play, obsługiwał 11,79 mln klientów. W ciągu roku ich liczba wzrosła o 1,5 mln, czyli 15 proc. Natomiast w trakcie minionego kwartału baza klientów operatora powiększyła się o 515 tys. Play sukcesywnie poprawia też ”jakość” swojej bazy - już 46,3 proc. jego klientów to abonenci (klienci kontraktowi, zarówno indywidualni, jak i firmowi). Rok temu operator miał ich w bazie 44,3 proc.

Dzięki przyrostowi klientów rosną także przychody P4. W III kw. br. osiągnął on 1,146 mld zł przychodów, o 209 mln zł więcej (22 proc.) niż w III kw. ub.r. Przychody ze sprzedaży usług po raz pierwszy przekroczyły kwartalnie 1 mld zł (wyniosły 1,089 mld zł i były o 25 proc. wyższe niż rok wcześniej). To sprawia, że sukcesywnie z kwartału na kwartał rośnie też EBITDA spółki - w I kw. br. wyniosła 238 mln zł, w II kw. 269 mln zł, a w minionym 275 mln zł. Oznacza to, że po dziewięciu miesiącach spółka telekomunikacyjna zarobiła 782 mln zł (przy przychodach 3,13 mld zł).

Widać jednak, że tempo przyrostu netto bazy użytkowników sieci operatora, choć wciąż imponujące, jednak słabnie. Rok temu, podając wyniki z III kw., P4 informował, że w ciągu 12 miesięcy liczba jego użytkowników zwiększyła się o 1,8 mln. W całym 2013 r. baza operatora powiększyła się o 2,04 mln, natomiast w ciągu minionych 12 miesięcy (10.2013-09.2014) o 1,5 mln. 

Czytaj więcej na temat: ,