Kraj

"Gazeta Prawna" z informacjami społ.-polit. i rozbudowaną gospodarką

"Gazeta Prawna", dziennik prawno-gospodarczy Wydawnictwa Infor, wyraźnie się zmienia. Pierwszy numer nowej "Gazety Prawnej" ukaże się w poniedziałek 6 września...

“Gazeta Prawna”, dziennik prawno-gospodarczy Wydawnictwa Infor, wyraźnie się zmienia. Pierwszy numer nowej “Gazety Prawnej” ukaże się w poniedziałek 6 września br. Zbigniew Maciąg, redaktor naczelny “Gazety Prawnej”, powiedział, że celem zmian jest wprowadzenie do gazety wszystkich elementów dziennika gospodarczego. Nowością jest tematyka społeczno-polityczna ujęta w jednostronicowym dziale Wydarzenia. O cztery strony będzie poszerzona część gospodarcza “Gazety Prawnej”. Dostarczy więcej informacji z zakresu prawa gospodarczego, zarządzania i marketingu oraz giełdy. Zmiany obejmą także cotygodniowe stałe dodatki. Najsilniej będzie to zauważalne w dodatku “Doradca Firmy”, który zmieni nazwę na “Firma i Klient” i będzie adresowany do właścicieli firm i menedżerów. “Zależy nam, by być gazetą coraz bardziej użyteczną” – powiedział Zbigniew Maciąg. Temu celowi służyć też będą nowa konstrukcja tekstów oraz nowe formy dziennikarskie. Dziennik będzie zamieszczać więcej materiałów interwencyjnych. Zmianom merytorycznym towarzyszy odświeżenie layoutu. Nowością jest wprowadzenie stałej rubryki rysunkowego komentarza do wydarzeń gospodarczych (m.in. został zaproszony Henryk Sawka). W sumie codzienna objętość “Gazety Prawnej” wyniesie 48 stron: 16 stron tzw. żółtych, 16 białych i 16 stron dodatku. Jednocześnie też została zmodyfikowana strona internetowa www.gazetaprawna.pl (rozbudowane serwisy gospodarczy i giełdowy, więcej informacji finansowych przekazywanych w czasie rzeczywistym). “Naszym celem wydawniczym jest osiągnięcie w przyszłym roku sprzedaży ok. 100 tys. egzemplarzy” – powiedział Bohdan Gawroński, wydawca “Gazety Prawnej”. Wzrost sprzedaży gazeta chce osiągnąć poprzez dotarcie do nowych czytelników, zwłaszcza w grupie menedżerów. Według ZKDP średnia sprzedaż tytułu w pierwszym półroczu br. wyniosła 87,1 tys. egzemplarzy i była wyższa o 15,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Wprowadzeniu zmian w “Gazecie Prawnej” towarzyszy akcja promocyjna w telewizji (TVN24, TV4), radiu (PR1, PR3, Radio Zet, RMF FM, Radio PiN, Radio Tok FM) i prasie (m.in. “Newsweek”, “Wprost”, “Polityka”, “Profit”, “Businessman Magazine”). Kampanię przygotował dział marketingu Inforu. Według badań czytelnictwa prasy wśród menedżerów, PRO, marzec 2004 r. po “Gazetę Prawną” sięga 25,31 proc. badanych (SMG/KRC Millward Brown Co.). (KP)