M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

KP skupi się na reklamowaniu czterech najważniejszych marek

Maciej Burlikowski | 28 listopada 2014, 06:00

Na nie pójdzie w przyszłym roku gros nakładów reklamowych, choć marketer nie wyklucza wsparcia w mniejszym zakresie także innych. Budżet mediowy w 2015 r. ma być "zbliżonej wielkości" do tegorocznego.

Kompania Piwowarska, największy w kraju producent piwa, w przyszłym roku swoje nakłady reklamowe skoncentruje na czterech głównych markach: Tyskie, Żubr, Lech i Książęce. Na nie pójdzie gros nakładów reklamowych ATL. Markę Tyskie czeka relaunch i odświeżenie komunikacji - KP pracuje nad tym wraz z agencją Saatchi & Saatchi wybraną we wrześniu br. do obsługi tej marki. Marketer nie wyklucza wsparcia innych swoich marek (np. Dębowego czy Pilsner Urquell), jednak w mniejszym zakresie. Łącznie KP ma w portfolio 10 marek.

Przypomnijmy (pisaliśmy o tym w MMP24.pl 14 listopada br.), że SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej, podał, iż polska spółka w II i III kwartale br. (od kwietnia do września br.) sprzedała o 4 proc. więcej piwa niż w analogicznym okresie 2013 r., jednak przychody netto spółki były o 2 proc. niższe. SABMiller podaje, że w portfolio KP dobrze radzą sobie marki Żubr i Lech, spada natomiast sprzedaż Tyskiego, największej na rynku marki piwa.
 
Iwona Doktorowicz-Dudek, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej, przyznaje, że odwrócenie trendu spadkowego Tyskiego jest obecnie największym wyzwaniem marketingowym firmy. Wzrost przychodów firma upatruje w premiumizacji swoich marek.

Przyszłoroczny budżet mediowy marketer planuje na poziomie zbliżonym do tegorocznego. Według Doktorowicz-Dudek powinien być on adekwatny do udziałów rynkowych firmy, które wynoszą ok. 36 proc.

Dla Żubra pracuje agencja reklamowa G7 (w kwietniu br. wygrała przetarg), ale równolegle dla tej marki pracują także Iwo Zaniewski i Kot Przybora (PZL). Dla Lecha pracuje agencja GPD, natomiast reklamy marki Książęce przygotowuje agencja S4. W stosunku do tej ostatniej marki KP nie wyklucza przetargu, jednak decyzji jeszcze nie podjęła.

Planowaniem i zakupem mediów dla KP zajmuje się dom mediowy MEC.

(wsp. TW)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,