M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Przetarg mediowy General Motors będzie dotyczył również Polski

Serwis Dzienny | 3 września 2004, 00:00

Koncern motoryzacyjny General Motors planuje jesienią br. przeprowadzenie paneuropejskiego przeglądu domów mediowych, które współpracują z nim na różnych rynkach. "Rzeczywiście...

Koncern motoryzacyjny General Motors planuje jesienią br. przeprowadzenie paneuropejskiego przeglądu domów mediowych, które współpracują z nim na różnych rynkach. "Rzeczywiście przetarg będzie miał miejsce i będzie dotyczył większości krajów europejskich, w tym też Polski. Jest to sprawa dotycząca kolejnych kilku miesięcy. Nie chciałbym jednak komentować żadnych szczegółów dotyczących tego przetargu" - mówi Wojciech Kaczyński, marketing manager w General Motors Poland. W Polsce od kilkunastu lat General Motors współpracuje z domem mediowym Universal McCann. Wartość budżetu mediowego General Motors w Europie szacowana jest na mniej więcej 400 mln funtów. W Polsce według danych Expert Monitora wydatki reklamowe General Motors na markę Opel wyniosły w zeszłym roku 52,4 mln zł, a w pierwszym półroczu br. firma wydała 28,4 mln zł na markę Opel i 6,5 mln zł na markę Chevrolet. Nie wiadomo, czy do przetargu oprócz Universal McCanna, Initiative Worldwide i Carata, które to agencje współpracują z General Motors na różnych rynkach, zaproszone zostaną także inne sieci domów mediowych. Przetarg według nieoficjalnych źródeł ma być ewaluacją relacji z agencjami mediowymi i powinien pomóc koncernowi dowiedzieć się, czy dzięki konsolidacji budżetu mediowego w jednej agencji uda mu się wygenerować lepsze warunki kosztowe i serwis. W drugim kwartale br. zyski General Motors wzrosły, ale Rick Wagoner, chief executive w General Motors, powiedział, że są one niższe od oczekiwań. W 2003 r. przychody koncernu ze sprzedaży wzrosły do 27,48 mld dol. z 23,9 mld dol. rok wcześniej. Udziały General Motors w rynku sprzedaży samochodów w zachodniej Europie wynoszą 10 proc. (PU, "BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,