Kraj

Na rynku debiutuje nowa sieć supermarketów Mila

Sklepy zastąpią część Polomarketów. Spółka w najbliższych latach chce przeznaczyć znaczne środki na działania marketingowe i promocyjne budujące świadomość nowej marki.

Na rynku debiutuje nowa sieć supermarketów Mila
Na rynku pojawi się nowa sieć polskich supermarketów Mila. Marka należy do spółki Market-Detal, której prezesem jest Artur Kasner, jeden z założycieli Polomarketu i jego prezes do 2007 r. Supermarkety Mila będą specjalizować się w oferowaniu kategorii świeżych, takich jak: mięsa i wędliny, owoce i warzywa oraz ciasta i pieczywo. Nowa nazwa Mila wraz z hasłem “Zakupy, aż miło” mają stanowić zobowiązanie wobec klientów. Firma ma obecnie sieć 170 sklepów na terenie całego kraju i zatrudnia blisko 5500 osób. 

Spółka Market-Detal powstała w 1997 r. Do tej pory działała w grupie Polomarket, jednocześnie będąc właścicielem 40 proc. lokalizacji. Od 1 stycznia 2015 r. rozpocznie samodzielną działalność jako Mila, tworząc nową sieć złożoną początkowo ze 170 sklepów na terenie całej Polski. Obecnie sklepy prowadzone są pod pierwotną nazwą (Polomarket), na początku przyszłego roku odbędzie się ich całościowy rebranding.
Mila planuje intensywny rozwój sieci na poziomie 30 otwarć nowych sklepów rocznie. Firma dysponuje nowo otwartym centrum logistycznym o powierzchni 39 700 mkw. Spółka w najbliższych latach chce przeznaczyć znaczne środki na działania marketingowe i promocyjne budujące świadomość nowej marki. Będzie także inwestowała w działania mające budować przewagę konkurencyjną.
Mila z założenia ma łączyć zalety kupowania w sklepie tradycyjnym z zaletami zakupów w dyskoncie. Ważnym elementem strategii ma być odpowiednia relacja jakości do ceny. Jak podkreśla firma, idee sieci mają się wyrażać w odpowiednim brandingu: w logotypie wykorzystano czcionkę, która jest nowoczesna, miękka i ma kojarzyć się z obfitością, a obły kształt znaku przypomina dymek dialogowy, co ma nawiązywać do charakteru sklepu, w którym jest miejsce na rozmowę i interakcję z życzliwą obsługą.
Za kreację nazwy i identyfikacji wizualnej sieci Mila odpowiada CzteryCzwarte Brand Design.
Marketer na razie nie ujawnia szczegółów dotyczących możliwości wsparcia wejścia sieci na rynek kampanią.