Kraj

Grey Worldwide Warszawa zgłosił najwięcej prac do konkursu Effie 2004

W tegorocznej piątej edycji konkursu efektywności reklamowej Effie Awards 2004 o nagrody będzie ubiegało się 85 kampanii reklamowych (58 zgłoszonych...

W tegorocznej piątej edycji konkursu efektywności reklamowej Effie Awards 2004 o nagrody będzie ubiegało się 85 kampanii reklamowych (58 zgłoszonych przez agencje reklamowe i klientów oraz 27 – przez domy mediowe). W konkursie weźmie udział 26 uczestników. Najwięcej prac zgłosiły agencje reklamowe: Grey Worldwide Warszawa – 9, Euro RSCG Warsaw i DDB Warszawa – po 8, Saatchi & Saatchi – 6, McCann-Erickson Polska – 5, oraz domy mediowe Starcom i Zenith Media – po 6, i MediaCom Warszawa – 5. Nowością jest samodzielne zgłaszanie do konkursu kampanii bezpośrednio przez klientów. Zwiększyła się liczba kategorii konkursowych – kategorię napoje podzielono na napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Pojawiła się także kategoria launch (wprowadzenie na rynek nowej marki lub produktu) oraz kampania długofalowa (kampania trwająca dłużej niż rok, obecna w mediach do 2003 włącznie). W sumie w Effie prace będą oceniane w 12 kategoriach konkursowych. Dwa niezależne zespoły jurorów (jeden oceniający efektywność kampanii reklamowych, drugi efektywność kampanii mediowych) będą obradowały 24 i 27 września br. Prace będą poddane audytowi przez firmę konsultingową Ernst & Young. Jubileuszowa gala konkursu odbędzie się 22 listopada br. w Teatrze Wielkim w Warszawie. (AMS)