M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Black zapewnia, że jest liderem

Katarzyna Woźniak | 22 grudnia 2014, 06:00

Energetyk z portfolio FoodCare podkreśla, że jest liderem pod względem wartościowym na rynku energetyków.

Black Energy Drink z portfolio firmy FoodCare poinformował przez swoje biuro prasowe, że jest liderem na rynku energetyków pod względem ilościowym i wartościowym.
Napój dostępny jest na rynku od 4 lat. Obecnie jego udziały rynkowe wynoszą 19,1 proc. w ujęciu wartościowym i, jak zapewnia, wyprzedził najbliższych konkurentów o 7,1 i 1,5 pkt proc. (źródło: FoodCare za Nielsenem, udziały wartościowe, Total Polska, październik 2014, kategoria Energetyki). Brand poinformował również, że jego udziały ilościowe wynoszą obecnie 20 proc. i mają być dwukrotnie wyższe od udziałów pozostałych dwóch największych graczy, których marka ma wyprzedzać o 12,3 oraz 8,9 pkt proc. (FoodCare za Nielsenem, udziały ilościowe w sztukach, Total Polska, październik 2014, kategoria Energetyki).

Wartość rynku energetyków wynosi obecnie prawie 874 mln zł i jego wartość rośnie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na krajowym rynku sprzedano ponad 336 mln puszek i butelek energetyków, co stanowiło ponad 126 mln l (źródło: FoodCare za Nielsenem, Sprzedaż wartościowa, wolumenowa, ilościowa w sztukach, Total Polska, listopad 2013 - październik 2014, kategoria Energetyki). W ujęciu wartościowym rynek zanotował wzrost o 10,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem. Natomiast w ujęciu ilościowym w sztukach wzrost był jeszcze większy i wyniósł 15,7 proc. (Źródło: FoodCare za Nielsenem, Sprzedaż wartościowa, ilościowa w sztukach, Total Polska, listopad 2013 - październik 2014 vs. listopad 2012 - październik 2013, kategoria Energetyki). Jak zapewnia biuro prasowe firmy, w omawianym okresie sprzedaż produktów Black odpowiadała za 57 proc. całkowitego wzrostu wartościowego segmentu (Źródło: FoodCare za Nielsenem, Wpływ na rozwój kategorii w ujęciu wartościowym, Total Polska, listopad 2013 - październik 2014 vs. listopad 2012 - październik 2013, kategoria Energetyki).
FoodCare prognozuje, że do końca 2017 r. wartość rynku napojów energetycznych w Polsce przekroczy barierę 1 mld zł. Jak zapowiada prezes Wiesław Włodarski, inwestycje w kategorię energetyków w perspektywie trzech lat przyniosą spółce przychody z tego segmentu na poziomie ok. 300 mln zł rocznie.

Czytaj więcej na temat: , ,