Z badania domu mediowego OMD wynika, że polscy internauci sceptycznie podchodzą do treści zamieszczanych w videoblogach. Ponad 73 proc. internautów odpowiedziało w badaniu, że ma ograniczone zaufanie do treści zamieszczonych w videoblogach i weryfikuje je. Odpowiedź „ufam” padła jedynie w 11,6 proc. przypadków.
Prawie połowa badanych internautów (47,6 proc.) zapytanych o to, czy oglądała materiały wideo na polskich kanałach YouTube odpowiedziała, że oglądała kilka razy. 44,1 proc. respondentów odpowiedziało, że nigdy nie oglądało. 8,2 proc. internautów odpowiedziało, że ogląda polskie kanały regularnie.
Internauci zapytani o to, jakie serwisy z treściami wideo generowanymi przez użytkowników oglądają najczęściej, wskazywali YouTube (79,4 proc.). Drugie miejsce zajęła Wrzuta (22,6 proc.). Odpowiedź “nie oglądam serwisów z treściami wideo” wybrało 15,6 proc. badanych.
Badanie przeprowadzono na przełomie listopada i grudnia 2014 r. na próbie 500 internautów.