Kraj

ITI Cinema rozpoczyna promocję filmu "Vinci" Juliusza Machulskiego

Dystrybutor filmowy ITI Cinema zapowiada kampanię reklamową reżyserowanego przez Juliusza Machulskiego filmu sensacyjnego "Vinci". Działania promocyjne rozpoczną się w mediach...

Dystrybutor filmowy ITI Cinema zapowiada kampanię reklamową reżyserowanego przez Juliusza Machulskiego filmu sensacyjnego “Vinci”. Działania promocyjne rozpoczną się w mediach 7 września br. (potrwają do 26 września br.). Film wchodzi do powszechnej dystrybucji dziesięć dni później. Odbędą się dwie uroczyste premiery filmu. Jedna będzie miała miejsce 7 września w Krakowie, poprzedzi ją pokaz prasowy i konferencja prasowa. “Kraków został wybrany na prośbę reżysera, gdyż trzy czwarte materiału nakręcono właśnie w Krakowie. Ponadto akcja filmu dotyczy obrazu Leonarda da Vinci “Dama z łasiczką”, który jest ozdobą krakowskiego Muzeum Czartoryskich” – mówi Jolanta Skawrońska, PR manager w ITI Cinema. Druga premiera odbędzie się 9 września w Warszawie (także będzie poprzedzona prezentacją dla dziennikarzy i konferencją prasową). Kampania reklamowa wystartuje w TVN i TVN Siedem. Trzy dni później do stacji emitujących spot reklamowy dołączą: TVN24, Canal Plus, Canal Plus Sport, MTV i MTV Classic. Ponadto 10 września br. rozpocznie się kampania w Radiu Zet. “Vinci” będzie reklamowany także w prasie: w magazynie “Film” oraz w “Newsweeku” i “Gali”. W internecie kampania będzie widoczna w portalach Onet.pl i FilmWeb. Agencja interaktywna Artegence stworzyła stronę internetową filmu pod adresem www.vinci.pl. W ramach kampanii outdoorowej w 10 miejscach w całej Polsce pojawią się wielkoformatowe siatki winylowe reklamujące film. Ponadto w ramach kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej “Vinci” będzie promowany poprzez tablice reklamowe w metrze oraz citylighty należące do Clear Channel Poland. Poza tym tytuł będzie promowany za pomocą plakatów B1. Na potrzeby filmu zostały przygotowane dwa layouty. Plakat “główny” jest autorstwa Beaty Konarskiej. Drugi plakat filmowy powstał na zamówienie reżysera Juliusza Machulskiego i Studia Filmowego “Zebra”. Zaprojektował go Lech Majewski. Kreacją, planowaniem oraz zakupem mediów dystrybutor ITI Cinema zajął się we własnym zakresie. Jakiś czas temu ITI Cinema zwrócił się do kilku agencji reklamowych z propozycją przygotowania planów kreacji na potrzeby promocji filmu, ale jak mówi Jolanta Skawrońska, “nie było dobrych propozycji”. Przy promocji “Vinci” po raz pierwszy dystrybutor promował film zwiastunami tworzonymi z materiałów z poszczególnych etapów tworzenia filmu. W sumie film był promowany trzema coraz to dłuższymi zwiastunami. Pierwszy z nich, trwający 30 sekund, był emitowany przed filmem “Shrek 2” w dniu premiery kinowej tego tytułu. “Wiedzieliśmy, że “Shrek 2″ będzie miał dobrą widownię i chcieliśmy to wykorzystać. To najlepszy sposób dotarcia do widza” – mówi Jolanta Skawrońska. Produkcją “Vinci” zajęło się Studio Filmowe “Zebra” we współpracy z telewizją TVN, ITI Film Studio i Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Produkcja filmu była współfinansowana przez Canal Plus. (PU)