Kraj

V&P przygotowała dla IAA pierwsze spoty projektu "Przedsiębiorczość"

Agencja reklamowa V&P zrealizowała pierwsze dwa filmy reklamowe oraz projekty kreatywne reklam w innych mediach, które zostaną wykorzystane w najnowszej...

Agencja reklamowa V&P zrealizowała pierwsze dwa filmy reklamowe oraz projekty kreatywne reklam w innych mediach, które zostaną wykorzystane w najnowszej akcji społecznej Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA) w Polsce – “Postaw na swoim! Przedsiębiorczość” (o szczegółach akcji informowaliśmy 29 lipca br. w DS “MMP”). Spoty pt. “Rower” i “Zielarka” wkrótce znajdą się w emisji. Kolejne dwa filmy są obecnie w fazie montażu. Projekt IAA dotyczy aktywizacji zawodowej młodych ludzi w mniejszych miejscowościach i na wsiach. “Celem akcji jest poprawa sytuacji makroekonomicznej kraju poprzez rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt ma także za zadanie zmianę klimatu wokół przedsiębiorców i polepszenie ich wizerunku. Reklamy mają pokazać młodych ludzi, którzy łączą swoją życiową pasję z działalnością zawodową” – mowi Katarzyna Łakińska, dyrektor generalny V&P. Podstawą egzekucji kreatywnej była strategia opracowana na podstawie badań jakościowych przeprowadzona na podstawie wywiadów grupowych przez firmę badawczą SMG/KRC Millward Brown Company. Wzięli w nich udział młodzi ludzie w przedziale wiekowym 20-30 lat. Z analizy postrzegania pojęcia przedsiębiorczości wynika, że w Polsce młodzież ma bardzo deklaratywny stosunek do niej, a aspiracyjny charakter bycia przedsiębiorcą i profity płynące z jego statusu nie przekonują młodych ludzi. Podkreślają przede wszystkim bariery związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej na własny rachunek – duże ryzyko, brak kapitału, przeszkody biurokratyczne, wysokie koszty związane z wejściem na rynek, nieuczciwą konkurencję i brak pomysłu na własny biznes. Badani stwierdzili, że przeszkody te można próbować niwelować jedynie ciężką pracą, wsparciem znajomych i rodziny oraz połączeniem konceptu biznesowego z własną pasją i hobby. Wsparciem kampanii reklamowej w klasycznych mediach będzie mailing adresowany do 3 mln gospodarstw domowych. Ponadto na potrzeby akcji agencja interaktywna Adv.pl stworzyła wortal informacyjny, którego kontent opracowała redakcja dziennika “Rzeczpospolita”. Gazeta będzie również prowadzić ranking urzędów administracji państwowej i samorządowej, które sprzyjają przedsiębiorczości (akcja będzie się toczyć pod hasłem “Przyjaciel z urzędu”). Projekty informacyjne będą również prowadzone za pomocą dzienników lokalnych, konsultantek firmy kosmetycznej Avon oraz w ośrodkach akademickich i urzędach państwowych. W ramach programu “Postaw na swoim! Przedsiębiorczość” mają się także odbyć spotkania z przedstawicielami biznesu, którzy od podstaw stworzyli własne firmy, m.in. Steve’em Jobsem (Apple) i Anitą Roddick (Body Shop). Sponsorem akcji jest Kulczyk Holding SA, a partnerem merytorycznym Polska Rada Biznesu, której prezesem jest Jan Kulczyk. Patronat medialny objęła “Rzeczpospolita”. (JP)