M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Merlin.pl: przybywa konsumentów 55+

Maciej Florek | 22 stycznia 2015, 06:00

W 2014 r. co szósta transakcja w tym e-sklepie była wykonywana przez grupę starszych klientów.

Z roku na rok wzrasta liczba osób powyżej 55. roku życia, które robią zakupy w sieci. Ta grupa e-konsumentów staje się coraz liczniejsza, co potwierdzają dane sklepu Merlin.pl - w ub.r. 13 proc. nowych klientów stanowiły osoby z grup 55-64 oraz 64+. W badanym okresie co szósta transakcja w e-sklepie była wykonywana przez tę grupę klientów.

Według danych Merlin.pl najliczniejszą grupę kupujących stanowią osoby w wieku 25-34, jednak klienci ze starszych pokoleń nie są już w sieci grupą niszową. Co więcej, w porównaniu z wybranymi młodszymi grupami wiekowymi nie tylko uważniej śledzą ofertę e-sklepu, ale również częściej wybierają się na zakupy. - W 2014 r. już co szósta transakcja była dokonana przez kupujących z grupy 55+. To wyższy odsetek niż konsumenci w wieku 18-24. Dla porównania ponad jedną trzecią wszystkich zakupów (35 proc.) dokonują klienci z grupy wiekowej 25-34 - mówi Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.

Czytaj więcej na temat: ,