M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever ogłasza globalny przetarg na media

Katarzyna Woźniak | 26 stycznia 2015, 06:00

Do wzięcia jest budżet o wartości 8 mld dol. Przetarg dotyczy także Polski.

Unilever rozpoczął przegląd domów mediowych. Szacunkowa wartość jego budżetu przeznaczonego na zakup i planowanie mediów na rok 2015 wynosi 8 mld dol. Drugi pod względem wydatków reklamowych gigant brytyjsko-holenderski na świecie po Procter & Gamble ostatni taki przetarg ogłosił w 2012 r.
Aktualnie za zakup mediów dla tej firmy odpowiadają: PHD (Omnicom) w Azji i Europie, Mindshare (WPP/GroupM) - w Ameryce Północnej i w Afryce, a w Ameryce Łacińskiej, w części Europy i w Rosji - Initiative (Interpublic Group). W Polsce obsługą Unilevera zajmuje się PHD Media Direction.

Jak poinformował "Ad Age", Unilever wydał w 2013 r. na zakup mediów 7,9 mld dol. W 2014 r. - wydatki wzrosły o 9,4 proc. w porównaniu z 2012. 

- Walka o budżet pokroju Unilevera to nie tylko prestiż i sama wartość budżetu. Trzeba pamiętać, że niezależnie od tego, czy taki budżet rok do roku maleje, czy nie, stanowi jednostkowo bardzo duży wolumen w obrotach agencji. Przy takiej skali klienta agencja jest postrzegana na rynku w zupełnie inny sposób i może to stanowić o pewnej dźwigni negocjacyjnej na całe portfolio klientów - komentuje dla nas Rafał Szysz, CEO firmy audytorskiej Stars.

Szysz dodaje, że klient takiego rozmiaru to również szansa na utrzymanie lub zwiększanie zatrudnienia, przyciąganie nowych talentów do agencji, większe możliwości startu w różnych konkursach branżowych, transfer know-how z sieci i - co niezwykle istotne - poprawa (lub utrzymanie dla obecnej agencji) miejsca w rankingu RECMA, który pomaga w new businessie. - Rzadko taki klient pozwala na przyzwoity zarobek, ale przy palecie innych korzyści trudno będzie odmówić jakiejkolwiek agencji startu w walce o budżet - mówi szef Stars.

Według naszych informacji przetarg dotyczy także polskiego rynku. W chwili powstawania tej informacji nie udało nam się uzyskać komentarza od Unilever Polska w sprawie przetargu. 

(M&M Global), współpraca MF 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,