M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carrefour ukarany za użycie reklamy porównawczej

( red. ) | 27 stycznia 2015, 06:00

Francuski sąd na wniosek sieci Intermarché ukarał Carrefoura kwotą 800 tys. euro za stosowanie w 2013 roku cenowych reklam porównawczych. Co ciekawe, reklamy te były głównie wymierzone w inną, konkurencyjną sieć supermarketów E.Leclerc.

W 2013 roku Carrefour podjął we Francji ostrą walkę z siecią E.Leclerc, z którą od lat ściera się o fotel lidera tamtejszego rynku. E.Leclerc w tym okresie rozpoczął agresywną kampanię online, w której porównywał swoje ceny z cenami Carrefoura, przekonując francuskich konsumentów, że ceny konkurenta są ustawicznie wyższe.

W odpowiedzi Carrrefour rozpoczął kampanię telewizyjną, gdzie porównywał ceny wszystkich największych konkurentów. Z porównań wynikało, że najbardziej niekorzystne dla konsumentów ceny oferuje nie tyle E.Leclerc, ile sieć Intermarché (w tej ostatniej ceny miały być wyższe od 10 do 12,4 proc. niż w sieci Carrefour). Przedstawiciele Intermarché poddali w wątpliwość metody kalkulacyjne zastosowane przez Carrefoura, a następnie skierowali pozew przeciwko konkurentowi za wprowadzanie konsumentów w błąd.

Paryski sąd uznał racje Intermarché i nałożył na sieć Carrefour karę w wysokości 800 tysięcy euro. Od wyroku tej instancji istnieje możliwość apelacji.

(RetailUpdate)

 

Czytaj więcej na temat: , ,