Kraj

Kantar Media: Aflofarm, Kino Świat i Orange w 2014 r. wydały na reklamę najwięcej

Banki i większość telekomów poza ścisłą czołówką.

Z danych Kantar Media podsumowujących rok 2014 wynika, że najwięcej na reklamę w ub.r. wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Było to 1,21 mld zł (rok wcześniej 960,49 mln zł). W czołówce znalazły się też firmy Kino Świat (dystrybutor filmu “Miasto 44”, którego premiera odbyła się w sierpniu ub.r.) z wydatkami na poziomie 660,15 mln zł (w 2013 r. – 170,50 mln zł) i Orange Polska z 625,49 mln zł (vs. 683,93 mln zł w 2013 r. – łącznie wszystkie podmioty Orange i ówczesnej Grupy TP). W 2014 r. wśród reklamodawców, których wydatki zbliżały się do 500 mln zł, były jeszcze firmy: Procter & Gamble, Lidl i USP Zdrowie. W top 10 z telekomów, które w ostatnich latach mieściły się w zestawieniu, w 2014 r. były jedynie Orange i P4. Wśród 10 największych reklamodawców ub.r. nie ma żadnego banku. Zestawienie Kantar Media opracowywane jest na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględnienia indywidualnie negocjowanych rabatów. Monitoring Kantar Media obejmuje media: TV, radio, gazety, magazyny, outdoor, indoor i kina.