CEO firmy Mattel Bryan Stockton podał się do dymisji po informacji, że w okresie Bożego Narodzenia sprzedaż lalek Barbie spadła o 6 proc. Do czasu znalezienia oficjalnego CEO firmy funkcję tę będzie pełnił Christopher Sinclar, były prezes Pepsi.
To już piąty z kolei spadek sprzedaży kwartalnej jednego z największych producentów zabawek na świecie. Analitycy wskazują, że popularność lalek Barbie blednie przy wciąż rozwijającej się technologii i dzięki aplikacjom na urządzenia mobilne. Z powodu spadków sprzedaży Mattel utracił również umowę licencyjną na przyszły rok w związku z tytułem “Frozen” na korzyść Hasbro.
Szacuje się, że zyski Mattela spadły o 60 proc., do 369,2 mln dolarów w ostatnim roku, co ma związek z najsilniejszą konkurencją w postaci oferty Lego. W ubiegłym roku Mattel kupił największego rywala Lego – firmę Mega Brands, co również powiększyło “dziurę budżetową” o 460 mln dolarów.
(Brand Republic)