M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Visa z bankami i detalistami uruchomi duży program rabatowy

Maciej Burlikowski | 28 stycznia 2015, 06:00

Polska będzie drugim rynkiem, po Wielkiej Brytanii, gdzie wystartuje ten projekt.

Organizacja płatnicza Visa Europe wraz z bankami – wystawcami kart płatniczych jej systemu – oraz detalistami (sieciami handlowymi, sklepami internetowymi) uruchomi w połowie roku platformę ofert kontekstowych (m.in. rabatowych) dla konsumentów. Jak zapowiada Jakub Kiwior, szef marketingu i rozwoju biznesu Visa na region Europy Środkowej i Wschodniej, ma to być przedsięwzięcie o dużej skali. Platforma ma dostarczać konsumentom, posiadaczom kart płatniczych Visa, za ich zgodą spersonalizowane oferty (m.in. rabatowe) odpowiadające ich zachowaniom zakupowym. Do tej pory Visa koncentrowała się na bilateralnych akcjach promocyjnych z wybranymi partnerami (np. z siecią handlową Carrefour Polska, siecią stacji paliwowych BP czy platformą e-commerce Allegro.pl).

Dotychczas banki samodzielnie oferowały swoim klientom programy rabatowe – np. mBank ma program o nazwie ”mOkazje”, Alior Bank – ”Mapę Okazji”, a Credit Agricole Bank swój ”Klub Rabatowy”. Platforma Visy będzie konkurencją m.in. dla programu Payback (jego bankowym partnerem jest BZ WBK).  

Polska będzie drugim rynkiem, na którym Visa uruchomi taką multipartnerską platformę ofertową. W grudniu ub.r. takie przedsięwzięcie uruchomiono w Wielkiej Brytanii.

Zachętą dla detalistów do udziału w tej platformie i zaoferowania zniżek będą dane nt. zachowań zakupowych posiadaczy kart Visa, które organizacja udostępni im w zamian za przystąpienie do programu.

Według danych na koniec września ub.r. w portfelach Polaków było 21,2 mln kart płatniczych Visa. W ciągu podsumowanego właśnie roku sprawozdawczego Visa Europe (od początku października 2013 r. do końca września 2014 r.) ich posiadacze zrealizowali nimi 1,1 mld płatności (o 26,5 proc. więcej niż rok wcześniej) za towary i usługi o wartości w przeliczeniu 21,4 mld euro (wzrost o 17,3 proc. rok do roku). Transakcje bezgotówkowe stanowiły dwie trzecie wszystkich transakcji kartami Visa. Wypłaty gotówki z bankomatów, które stanowią jedną trzecią transakcji, generują jednak ponaddwukrotnie wyższą wartość obrotu – transakcje o wartości 44,6 mld euro.

Celem Visa Europe jest sukcesywne wypieranie gotówki. Na ten rok organizacja płatnicza zapowiada dalszą intensyfikację wysiłków w celu zwiększania skali obrotu bezgotówkowego. Ma temu służyć dalsze zwiększanie liczby terminali, czemu sprzyja obniżka opłat interchange płaconych przez detalistów za płatności kartami, które skłoniły niektóre sieci, w tym np. Biedronkę, do ich wprowadzenia. Ten cel ma też wspomniana platforma rabatowa oraz działania marketingowe. W bieżącym roku polski oddział Visy ma dysponować budżetem reklamowym o kilkanaście procent większym niż w ub.r. Kampanie reklamowe Visy przygotowują agencja Saatchi & Saatchi oraz dom mediowy MEC. 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,