M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Słabe półrocze Diageo

( red. ) | 30 stycznia 2015, 06:00

Koncern alkoholowy Diageo ogłosił wyniki za I półrocze zakończone 31 grudnia ub.r. Niemal we wszystkich obszarach są one słabsze od okresu poprzedzającego - zysk netto spadł o 18 proc., do pułapu 1,97 mld dolarów.

Sprzedaż globalna trzech flagowych produktów: whisky Johnnie Walker Scotch, wódki Smirnoff oraz rumu Captain Morgan, zanotowała spadki. Najbardziej dotkliwy jest spadek sprzedaży whisky Johnnie Walker, która generuje ponad jedną czwartą globalnej sprzedaży koncernu – tu spadek wyniósł 6 proc. Przedstawiciele Diageo w tym miejscu zaznaczyli, że największe spadki w sprzedaży whisky zanotowali na rynku chińskim.

Sprzedaż na najważniejszym dla Diageo rynku amerykańskim spadła w omawianym półroczu o 2 proc.

Globalny zysk netto spadł o 18 proc., do pułapu 1,97 mld dolarów. W omawianym półroczu Diageo obniżyło o 1 proc. swoje wydatki marketingowe, do poziomu 896 mln funtów. Ruch ten wywołał wiele krytycznych zastrzeżeń wśród analityków, którzy są zdania, że wiele brandów Diageo wymaga doinwestowania. 

Koncern jest na półmetku wdrażania programu restrukturyzacyjnego, który ma przynieść roczne oszczędności rzędu 200 mln funtów. Program ten wdrażany jest przede wszystkim w obszarach logistyki oraz informatyzacji, ale wszystko wskazuje na to, że dotknie też innych sfer biznesu Diageo.

(Wsj.com)

 

 

 

 

Czytaj więcej na temat: , , ,