Kraj

Polkomtel SA prowadzi przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną

Polkomtel SA, do którego należą marki m.in. Plus GSM oraz Simplus, prowadzi przetarg na obsługę kreatywno-strategiczną. Robert Krawczyk, dyr. ds....

Polkomtel SA, do którego należą marki m.in. Plus GSM oraz Simplus, prowadzi przetarg na obsługę kreatywno-strategiczną. Robert Krawczyk, dyr. ds. sprzedaży i marketingu w Polkomtelu, potwierdził tę informację, ale nie podał żadnych szczegółów. Nie wiadomo zatem, czy dotyczy on marki Simplus (obsługiwanej przez Euro RSCG Warsaw), czy Plus GSM (dotychczas w McCann-Erickson), czy też jego celem jest połączenie obsługi obu marek pod jednym dachem. Nie wiadomo też, czy przetarg obejmuje markę Sami Swoi obsługiwaną przez agencję BuM. Nieznane są liczby zaproszonych agencji ani termin rozstrzygnięcia. Równocześnie toczy się przetarg na obsługę mediową Polkomtela (patrz DS “MMP” z 31 sierpnia), na krótkiej liście przetargu są domy mediowe: MediaCom Warszawa, Mediaedge:cia, Optimedia Poland, Universal McCann oraz Zenith Media. Obecnie planowaniem i zakupem mediów dla marek Plus GSM i Simplus zajmuje się dom mediowy Universal McCann, a dla nowej marki Sami Swoi pracuje Mediaedge:cia. Przetarg mediowy rozpoczął się w maju br. Według szacunków domu mediowego Starlink na podstawie danych Expert Monitora i Media Watch wydatki reklamowe netto firmy Polkomtel SA wyniosły w ub.r. ok. 87 mln zł. (AMS)