M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Blik już jest, a PKO BP nadal reklamuje płatności IKO

Maciej Burlikowski | 11 lutego 2015, 06:00

Bank rusza z kampanią płatności mobilnych IKO, mimo że właśnie ruszył system płatności mobilnych Blik, którego PKO BP był inicjatorem i który powstał na bazie IKO.

Bank PKO BP rusza z nową kampanią reklamową. Promuje w niej mobilne płatności pod marką IKO, które wprowadził wczesną wiosną 2013 r. Nie byłoby w tym nic dziwnego, wszak mobilne płatności (telefonami komórkowymi i tabletami) to przyszłość płatności konsumenckich, a bankowi, któremu zależy na nowoczesnym wizerunku, po prostu nie wypada takich funkcjonalności nie promować. Tyle że – jak informowaliśmy we wczorajszym wydaniu MMP24.pl – właśnie ruszył oficjalnie system mobilnych płatności Blik, wprowadzany przez sześć banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski i mBank (d. BRE Bank) oraz właśnie PKO BP, który zresztą był inicjatorem tego projektu. To na bazie rozwiązań IKO powstał system Blik.
Po co więc PKO BP utrzymuje i jeszcze reklamuje masowo (m.in. telewizja, internet) samodzielnie markę IKO? Blik jest de facto systemem rozliczeniowym, standardem ustalonym wspólnie przez banki (tak jak pisaliśmy do inicjatywy szóstki banków mają dołączyć wkrótce kolejne, co najmniej dziewięć). Za wdrożenie i rozwój tego systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności, której udziałowcami są banki biorące udział w tym projekcie. Wszystkie one będą partycypować w budżecie reklamowo-marketingowym tego przedsięwzięcia. Marka Blik jest potrzebna m.in. do edukacji konsumentów, gdyż technologia płatności telefonami zamiast kartami płatniczymi wymaga upowszechnienia. Natomiast każdy z banków na własną rękę będzie prowadził działania promocyjno-reklamowe, by przekonać konsumentów, że to jego aplikacja i oferta bankowania przez telefon jest najkorzystniejsza (mimo iż wszystkie będą korzystać z tego samego systemu Blik, różnić się będą interfejsem i dodatkowymi funkcjonalnościami). Jak wyjaśniają nam przedstawiciele PKO BP, marka IKO została już całkiem dobrze wypromowana i jest wartością samą w sobie, dlatego bank nie zamierza z niej zrezygnować i będzie ją promował.

Kreacje reklam dla PKO BP przygotowują agencje DDB & Tribal i OS3, planowaniem i zakupem mediów zajmują się zaś Universal McCann oraz Value Media.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,