M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

67,6 mln zł przychodów Mediacap w 2014 r.

Maciej Burlikowski | 16 lutego 2015, 06:00

Niezależny holding reklamowy rośnie dzięki przejęciom i zapowiada kolejną akwizycję, dzięki której przychody mają przekroczyć 100 mln zł.

Niezależna grupa reklamowo-marketingowa Mediacap, skupiająca takie agencje jak EM Lab, Scholz & Friends Warszawa, The Digitals oraz IQS, zanotowała w ub.r. rekordowe 67,6 mln zł przychodów. Były one blisko dwukrotnie wyższe (wzrost o 94,5 proc.) niż rok wcześniej. To zasługa akwizycji przeprowadzonych przez Mediacap w 2013 i 2014 r., na które spółka wydała 12,4 mln zł.
W 2013 r. Mediacap za 8,6 mln zł kupił 54 proc. udziałów agencji interaktywnej The Digitals (pozostałe udziały należą do menedżerów zarządzających: Artura Karczykowskiego i Bartosza Aninowskiego). Kolejnym nabytkiem było 53 proc. udziałów agencji badawczej IQS za 2,5 mln zł (pozostałe należą do kadry zarządzającej: Mieczysława Wójcika, Aliny Lempy oraz Piotra Firkowskiego).
W lipcu ub.r. IQS kupiła od firmy Gemius za 1,3 mln zł Internetowy Instytut Badań Rynkowych (100 proc. IIBR). Do Mediacapu należy także 75 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (pozostałe 25 proc. do międzynarodowego holdingu reklamowego WPP).
To właśnie spółki zależne przyniosły Mediacap 55,2 mln zł ubiegłorocznego przychodu. Sam Mediacap, w ramach którego działa agencja eventowa EM Lab, radził sobie w ub.r. gorzej - jego przychody zmalały o 41 proc. (do 12,4 mln zł), wypracował 1 mln zł EBITDA (-37,2 proc.) i 1,3 mln zł zysku netto (+11 proc.).
Jednak dzięki przejętym podmiotom i wynikom agencji Scholz & Friends Warszawa grupa Mediacap zakończyła ub.r. wynikiem 5,5 mln zł EBITDA (+59,6 proc.) i 3,3 mln zł zysku netto (+46 proc.).

Mediacap zapowiada, że w br. grupa zamierza przejąć podmiot, który zwiększy EBITDA o co najmniej 3 mln zł i pozwoli przekroczyć grupie 100 mln zł rocznych przychodów. Być może chodzi o agencję interaktywną, która miałaby wzmocnić kompetencje digitalowe Scholz & Friends. Zarząd Mediacap twierdzi, że w grę wchodzą różne scenariusze: zarówno inwestycja w budowę nowego działu w ramach agencji, jak i wydzielenie wyspecjalizowanej spółki zależnej lub zakup podmiotu zależnego.

Akcjonariuszami Mediacap są: Jacek Olechowski, prezes, który poprzez spółkę Posella Limited kontroluje 36,9 proc. akcji (plus 3 proc. samodzielnie), Filip Friedmann, który poprzez spółkę Frinanti Ltd. kontroluje 29,05 proc. (plus 2,23 proc. samodzielnie), oraz należący do mBanku (d. BRE Banku) fundusz mWealth Management (5,05 proc.). Pozostali, mniejszościowi akcjonariusze posiadają 23,75 akcji Mediacap.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,